Napovedujemo virtualni pogovor: Ali v Sloveniji uvažamo madžarski medijski model?

Skupaj s partnerji projekta Civitates gostimo v petek, 10. julija, ob enajstih virtualni pogovor o madžarskih naložbah v slovenske medije. Z madžarsko ekonomistko dr. Ágnes Urbán se bo pogovarjal naš novinar Lenart J. Kučić.

Ilustracije Matija Medved, oblikovanje Metod Blejec

Poleti 2016 je v slovenski medijski prostor prvič vstopil madžarski kapital.

Tedanji predsednik upravnega odbora Nova24TV Aleš Hojs je povedal, da jim je po več neuspešnih poskusih uspelo pridobiti nove vlagatelje za medijski projekt stranke SDS. To so bila tri takrat še neimenovana madžarska podjetja, ki so bila pripravljena v televizijo vložiti 800.000 evrov. Denar je julija nakazal madžarski državljan Karoly Varga.

Vabljeni na virtualni pogovor o posledicah madžarskih investicij v slovenske medije. Z madžarsko ekonomistko Dr. Ágnes Urbán se bo pogovarjal naš novinar Lenart J. Kučić. Pogovor bo potekal v angleškem jeziku.

KDAJ: petek, 10. 7. 2020 ob 11.00

KJE: na virtualni dogodek se prijavite na spletni strani dogodka

 

Naslednje leto so madžarski podjetniki vstopili še v druge medije pod okriljem SDS: v politični tednik Demokracija in tabloid Škandal24. Ta teden pa se je za nakup slovenske televizije Planet TV prav tako odločil madžarski podjetnik. Tokrat je to madžarski oligarh József Vida, lastnik madžarske televizije TV2. In to kljub temu, da so omenjeni mediji v času prevzema ustvarjali precejšnjo izgubo (Nova24TV in Planet TV) ali zgolj občasne minimalne dobičke.

V preiskavi medijskega sistema SDS smo na Pod črto pokazali, da so imele omenjene naložbe kar nekaj skupnih značilnosti. Madžarski podjetniki so v Sloveniji prevzemali medije, ki so bili ideološko in politično blizu madžarski politični stranki Fidesz in premierju Viktorju Orbánu (ta velja za tesnega zaveznika SDS in Janeza Janše). V interesni krog stranke Fidesz so naši madžarski sogovorniki uvrstili tudi vse medijske operativce, ki so v Sloveniji odpirali podjetja in preko njih dokapitalizirali ali prevzeli medije pod okriljem SDS.

Kakšni so bili torej njihovi motivi?

Na to vprašanje bomo poskusili odgovoriti v pogovoru z dr. Ágnes Urbán: ekonomistko, raziskovalko in veliko poznavalko madžarskega medijskega modela, ki smo ga podrobno predstavili tudi na Pod črto.

Zanimalo nas bo, kakšno kulturo upravljanja z mediji prinašajo madžarske investicije in kdo je potencialni novi lastnik Planet TV. Opisali bomo, kakšna je uredniška politika v madžarskih medijih, ki so blizu stranki Fidezs, in kakšne so povezave Józsefa Vide z Viktorjem Orbánom. Pa tudi zakaj madžarska podjetja investirajo v medije v Sloveniji, ki prinašajo očitne izgube: kakšni so njihovi dejanski interesi in kako se je na Madžarskem postopoma razvil sistem podrejanja medijev, ki ga zdaj »izvažajo« v sosednje regije.

Pogovor bo v angleškem jeziku, z dr. Ágnes Urbán se bo pogovarjal naš novinar in avtor člankov o medijih Lenart J. Kučić.

Za spremljanje pogovora se je potrebno prijaviti. Prijavo najdete na spletni strani dogodka.

urbanagnes

Dr. Ágnes Urbán že vrsto let analizira ekonomske učinke medijske politike vlade Viktorja Orbana. Je  direktorica in raziskovalka neodvisnega inštituta za raziskovanje medijev Mertek Media Monitor, ki izdeluje kritične analize medijske politike in medijskega trga na Madžarskem. Je profesorica medijske ekonomije na Univerzi Corvinius v Budimpešti. Doktorica znanosti (2006) in avtorica številnih študij, raziskovalnih poročil, člankov in knjig o medijih in medijskem trgu na Madžarskem. V zadnjih mesecih piše tudi o grožnjah za obstoj preostalega majhnega števila neodvisnih medijev na Madžarskem.

lenartjkucic-2

Lenart J. Kučić je novinar na preiskovalnem mediju Pod črto, predavatelj in voditelj podkastov. Prispevke objavlja tudi v Razpotjih in na Disenzu, njegovo novinarsko in raziskovalno področje pa je preplet tehnologije, medijev in družbe. V zadnjem letu dni je za Pod črto preiskal slovenski medijski trg in poskusil odgovoriti na vprašanje, kakšni so interesi medijskih lastnikov in kako vplivajo na novinarstvo. Pri tem je preučil tudi madžarski model in medijsko strategijo Viktorja Orbana ter dosedanje madžarske investicije v medije v Sloveniji.

Dogodek organiziramo skupaj z Mirovnim inštitutom in Društvom novinarjev Slovenije v okviru projekta o zaščiti nadzorne vloge civilne družbe, ki ga sofinancira NEF-Mreža evropskih fundacij v okviru projekta Civitates.

Preberite več o madžarskem medijskem modelu in medijih SDS:

 

 

Članki so del projekta Medijsko lastništvo. Preberite vse članke v seriji.

Avtor člankov in zbiranje podatkov: Lenart J. Kučić
Vodja projekta: Taja Topolovec
Urednik člankov in preverjanje dejstev: Anže Voh Boštic
Lektura: Ana Bogataj
Ilustracije: Matija Medved
Zasnova infografik: Anže Voh Boštic, Taja Topolovec, Lenart J. Kučić
Oblikovanje infografik: Anže Jesenovec, Gregor Makovec, Gašper Uršič (studiokruh)
Oblikovanje vizualij: Metod Blejec

Projekt medijsko lastništvo je del projekta, ki ga sofinancira NEF – Mreža evropskih fundacij v okviru projekta Civitates.

Mnenja, odkritja, zaključki in priporočila v projektu so delo avtorjev Pod črto in ne odražajo nujno mnenja fundacije ali projektnih partnerjev.

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Več o: #mediji #medijski trg #medijsko lastništvo #Planet TV #SDS #Viktor Orban

Deli zgodbo 0 komentarjev



Več iz teme: Mediji

Analiziramo stanje in anomalije na slovenskem medijskem trgu.

52 prispevkov

Infografika: Kako lastniki vplivajo na vsebino Dela

Kako so novinarji izgubili lastništvo v Delu in kakšne so posledice? Oglejte si v infografiki.

Tema: Mediji
Članek,

Epizoda 23: kako lastniki vplivajo na vsebino največjih časopisov

V tokratni epizodi predstavljamo največje tiskane dnevnike Delo, Dnevnik in Večer: kako so novinarji izgubili lastništvo v svojih časopisih in …

Tema: Mediji, Podcast
Podcast,

0 komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zadnje objavljeno