Epizoda 26: vpliv SDS na televizije
Podreditev javnih medijev, ustanavljanje zasebnih strankarskih televizij in povezovanje z madžarskim medijskim sistemom. Vse to so že tri mandate značilnosti medijske politike SDS.
Kmalu po imenovanju nove slovenske vlade marca 2020 je predsednik SDS in novi slovenski premier Janez Janša na spletni strani vlade objavil »basen o žabi«. V zapisu Vojna z mediji je namreč predstavil svoje poglede na razmerje med novinarji in politiko.
Do slovenskih medijev je bil zelo kritičen. Še zlasti do obeh največjih slovenskih televizij: javne RTV Slovenija in komercialne Pop TV.
Prisluhnite epizodi:
Podcast: Play in new window | Download
Naročite se: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Omenjena medija je obtožil, da širita lažno sliko o stanju v državi, povzročata občutek izrednih razmer in napadata demokratično izvoljene oblasti, ki se trudijo obvladovati pandemijo nevarne bolezni covid-19.
Zakaj se je predsednik vlade med epidemijo ukvarjal prav z mediji?
V tokratni epizodi našega podkasta bova Taja Topolovec in Lenart J. Kučić veliko potovala po času in predstavila najpomembnejše rezultate medijske politike stranke SDS v vseh treh mandatih Janeza Janše od leta 2004 do danes.
Opisala bova več poskusov prevzema javnih medijev: nacionalne RTV in tiskovne agencije STA. Pokazala bova, kako je pod okriljem SDS postopoma zrasel zaseben medijski sistem, ki je deloval tudi takrat, ko je bila SDS v opoziciji in je izgubila velik del vpliva nad javnimi mediji.
Opozorila bova tudi na posledice madžarskega prevzema medijskega sistema SDS, ki ga finančno obvladujejo podjetniki iz poslovnega kroga madžarske stranke Fidesz premierja Viktorja Orbána. In ki so lani prevzeli slovensko televizijo Planet TV.
Vsebine na Pod črto, ki jih omenjamo v podkastu:
- Vpliv SDS na televizije (1. del): pri čem se je Janša zgledoval po Orbanu
- Vpliv SDS na televizije (2. del): Planet TV v madžarske roke in vojna z STA
- Epizoda 25: medijska hobotnica Martina Odlazka
- Epizoda 23: kako lastniki vplivajo na vsebino največjih časopisov
- Epizoda 21: kdo so lastniki medijskega sistema SDS
Preiskava o vplivu SDS na slovenske televizije je del naše preiskovalne serije Skriti interesi medijskih lastnikov. Preberite vse članke v seriji.
Delovanje Pod črto že šest let omogočate bralci in donatorji. Podprite naše delo v 2021 z donacijo po svojih zmožnostih. Vsak evro šteje. DONIRAJ >>
Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto
Deli zgodbo 3 komentarji
3 komentarji
Matej Jevšnik 25. 4. 2021, 19.33
Mogoče pa ne bi čutili motiva za to, če bi bil mainstram vsaj nek oddaljen približek objektivnosti? Just saying.
Simon Urh 23. 7. 2022, 14.33
Šele ko je prišel JJ na oblast ste ugotovili, da se politika vtika v medije. Kaj pa pred tem, ko so medije imele izključno v rokah leve stranke, ki sedaj stokajo, ko sedaj izgubljajo 100 odstoten vpliv na medije? To vas ni pa nič motilo? Nas pa je! Mediji morate postati najprej neodvisni, potem boste pa lahko zahtevali umik politike iz medijev. Neodvisni pa pomeni, da boste do obeh polov enako nepristranski. To pa ste lahko samo, če to nenehno trenirate in ste strokovni. Strokovnost pa je nasprotje ležernosti, ko objavljate to, kar vam servira (leva) politika. Nacionalna RTV je še zelo daleč od tega. In potem se vprašajte, zakaj je nastala recimo Nova 24 Tv. Odgovor je jasen: zato, ker smo uporabniki medijev siti prikrivanja novic, ki levim strankam niso po godu in blatenja desnih vsevprek. Pač, pogledaš še tja, da vidiš, kaj so mainstream mediji zamolčali, prikrili, manipulirali... Za to kvaliteta ni več najpomembnejša. Takle mamo!
Taja Topolovec 29. 7. 2022, 12.18
Pozdravljeni,
ker vas mediji kot tema zanimajo, priporočamo celotno serijo o problemih medijskega lastništva, ki jo že več let objavljamo na Pod črto: https://podcrto.si/oznaka/medijsko-lastnistvo/
Lep pozdrav,
Taja Topolovec