Ustavno sodišče odloča o zakonitosti odloka o omejitvi gibanja na občine

Ustavno sodišče bo razpravo o zakonitosti odloka pričelo v četrtek. Kdaj bodo o odloku razsodili, pa na sodišču še ne morejo napovedati.

Vir fotografije: Google Earth, © 2020 CNES / Airbus, © 2020 Maxar Technologies, Landsat / Copernicus, Obdelava: Metod Blejec

Na ustavnem sodišču so potrdili neuradne informacije, ki smo jih pridobili na Pod črto, da bodo že v četrtek pričeli z razpravo o zakonitosti vladnega odloka, ki je omejil gibanje prebivalcev Slovenije na občino njihovega stalnega prebivališča. Vlada mora sodišču do srede  poslati utemeljitev za sprejetje odloka. Ali bo ustavno sodišče v četrtek tudi že odločilo o zakonitosti odloka, pa je po besedah generalnega sekretarja ustavnega sodišča Sebastiana Nerada še »prezgodaj napovedovati.«

Vlada je omenjeni odlok kot odziv na epidemijo novega koronavirusa SARS-CoV-2 sprejela 29. marca. Odlok je gibanje izven občin prebivališča prebivalcem Slovenije dovoljeval le izjemoma – na primer zaradi delovnih obveznosti, kmetijskih del, dostopa do zdravstvenih storitev. Odlok je bil odgovor na poročanje medijev o velikem številu izletnikov iz notranjosti države, ki naj bi se v soboto, 28. marca, odpravili na slovensko obalo in nekatere druge turistične točke in s tem potencialno širili okužbo s koronavirusom. Pri Pod črto smo sicer ugotovili, da je bilo to medijsko poročanje nekorektno, saj po javno dostopnih podatkih navala izletnikov na turistične točke tisto soboto ni bilo.

V medijih so se v preteklih dneh pojavili očitki, da je odlok o omejitvi gibanja na občino prebivališča neustaven. Na očitke je prek Twitterja odgovoril notranji minister Aleš Hojs, kjer je zapisal »Si predstavljate, da zadnje tri tedne celotna Slovenija hodi, kjer komu paše, DZ, pa tako kot PKP1, zakon z vsebino odloka še vedno sprejema in ta še ni v veljavi? Si lahko predstavljate koliko žrtev bi že imeli in koliko bolnikov na respiratorjih?«

Pri Pod črto smo v preteklih dneh od uradnih inštiticij želeli pridobiti odgovor, na podlagi katerih analiz ali podatkov ocenjujejo, da je k širjenju novega koronavirusa v občutni meri pripomoglo gibanje prebivalcev Slovenije izven občine stalnega prebivališča. Žal neuspešno.

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Več o: #Koronavirus

Deli zgodbo 1 komentar



Več iz teme: Koronavirus

Analiza stanja in ukrepov za zajezitev širjenja okužbe s koronavirusom (SARS-CoV-2).

12 prispevkov

Kaj nam pove raziskava o okuženosti s koronavirusom v Sloveniji

Ocenjujemo, kakšna je smrtnost novega koronavirusa in kakšno obremenitev zdravstvenega sistema bi lahko povzročil.

Tema: Koronavirus
Članek,

Reportaža z ljubljanskih gradbišč: »Mask ne potrebujemo, korone ni!«

Varnostne razdalje delavci pogosto ne upoštevajo, saj te pri delu ni mogoče vzdrževati. Delajo brez mask. Sindikat gradbenih delavcev je …

Tema: Koronavirus
Članek,

1 komentar

Dejan 14. 4. 2020, 17.39

"Si predstavljate, da zadnje tri tedne celotna Slovenija hodi, kjer komu paše"

Minister tukaj lažno predstavlja, da obstajata samo dve opciji: (1) da se prepove gibanje med občinami ali (2) da se vsak giblje kakor mu paše. V resnici obstaja tudi neskončno vmesnih poti. Možno, je da se od okuženih zahteva samoizolacijo, da se prepove javna zbiranja, da se prepove obisk popularnih turističnih destinacij, da se omeji dejavnosti na prostem, da se zapre javne prostore, kjer se ljudje običajno zbirajo, da se ljudem svetuje naj po nepotrebnem ne zapuščajo doma in ostanejo doma IN da se khrati ne prepove gibanja med občinami.

"Si lahko predstavljate koliko žrtev bi že imeli in koliko bolnikov na respiratorjih?"

To je vprašanje na katerega bi moral odgovoriti minister sam, preden se je omenjeni ukrep sploh sprejel. Pred sprejemom vsakega ukrepa, bi se moralo narediti analizo, kako bo ukrep vplival na širjenje virusa. Učinek omejitve gibanja bi bilo potrebno kvalitativno in kvantitativno ovrednotiti ter morebiten pozitiven efekt primerjati z negativnimi stranskimi učinki ter se vprašati ali bi bilo mogoče sredstva za ukrep (denar, čas, zaščitni opremo, policiste, ...) morda možno porabiti kako bolj smotrno. Šele po tem bi se ukrep ali sprejelo ali ne.

Tega vlada ni storila. Ukrepi se sprejemajo mimo stroke po principu "bolje kot nič", brez analize učinkov z argumentom, da se tako "zdi" prav. Nazadnje se je to videlo pri ukrepu o obveznem nošenju rokavic, ki v primerjavi z razkuževanjem rok nima popolnoma nobenih pozitivnih učinkov in je na drugi strani zaradi nepravilne rabe rokavic v praksi celo škodljiv.

Verjetno je pa vsem jasno, da oblast situacijo izrablja v sebične namene, za sprejemanje ukrepov, ki nimajo nobene veze s pandemijo (37. a člen, sledenje telefonom, vstop v stanovanje brez sodne odločbe, ...) in je zato moj komentar odveč.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zadnje objavljeno