Svet na Kanalu A spet krade dokumente spletnemu mediju podcrto.si

V oddaji so v prispevku o policijskem komunikacijskem sistemu Tetra brez navedbe vira kazali dokumente, ki smo jih pridobili in objavili na podcrto.si. To se ni zgodilo prvič.

Nuša P. Lesar, voditeljica oddaje Svet na Kanalu A, in odgovorni urednik oddaje Gregor Trebušak. Foto: Mojtvportal.si
Nuša P. Lesar, voditeljica oddaje Svet na Kanalu A, in odgovorni urednik oddaje Gregor Trebušak. Foto: Mojtvportal.si

Novinarji oddaje Svet na Kanalu A imajo, kot kaže, spet težave s pridobivanjem originalnega materiala za svojo oddajo. Spletnemu mediju podcrto.si so namreč že drugič ukradli dokumente in jih prikazali kot svoje lastno odkritje.

Tokratno krajo so si v oddaji privoščili v prispevku o hišni preiskavi pri študentu Dejanu Ornigu. Ornig je odkril hude varnostne ranljivosti komunikacijskega sistema policije, imenovanega Tetra. Njegove ugotovitve o ranljivosti sistema, ki ga med drugim uporabljajo še Slovenska obveščevalno-varnostna agencija (SOVA), vojaška policija, Dars in Furs, smo sredi marca prvi razkrili na podcrto.si. Od takrat dalje razvoj dogodkov redno spremljamo.

V enem izmed člankov smo tako objavili odziv Dejana Orniga na zavajajoče trditve policije o varnosti sistema Tetra. Odgovorni pri policiji so med drugim trdili, da z varnostnimi ranljivosti Tetre v letu 2013 niso bili seznanjeni, saj naj bi za Dejana Orniga slišali šele novembra 2014.

Da to ne drži, smo dokazali z objavo elektronskega sporočila z opisom nekaterih ranljivosti Tetre, ki ga je Ornig septembra 2013 poslal vodji operaterjev Operacijsko-komunikacijskega centra (OKC) ljubljanske policijske uprave Mihi Rističu. Sliko sporočila z zakritim delom naslova elektronske pošte Rističa smo v odzivu Dejana Orniga na podcrto.si objavili 20. aprila letos. Še enkrat jo objavljamo spodaj:

mail_sep13-1
Vir: Dejan Ornig/podcrto.si

Prejšnji četrtek smo nato na podcrto.si objavili novico, da so policisti pri Ornigu opravili hišno preiskavo zaradi suma kaznivega dejanja napada na informacijski sistem. Novico so povzeli ostali mediji. Med njimi je bila tudi oddaja Svet na Kanalu A, v kateri so intervjuvali Orniga. Voditeljica oddaje Nuša P. Lesar med intervjujem izjavi: »Vi ste [policijo] sami opozorili, da ste lahko vdrli v sistem leta 2013, to konec koncev dokazuje tudi vaša korespondenca z vodjo operaterjev na IKC PU Ljubljana Miho Rističem, jo tudi mi imamo …« Posnetek pogovora je na voljo na tej povezavi (sporni del se začne pri 3:05). Nekaj trenutkov za izjavo Nuše Lesar na ekranu brez navedbe vira objavijo sliko elektronskega sporočila, ki smo ga objavili na podcrto.si (to lahko preverite tudi v videoprispevku):

svet2
Za povečavo klikni na sliko.

Kako vemo, da so dokument ukradli podcrto.si? V zgornjem levem kotu elektronskega sporočila smo pri podcrto.si počrnili del elektronskega naslova Mihe Rističa. Slika sporočila, ki so jo objavili v oddaji Svet, ima na isti način počrnjen del sporočila z naslovom elektronske pošte Rističa. Torej so jo pri Svetu enostavno skopirali z našega portala.

Svet na Kanalu A tako nadaljuje z zavajanjem gledalcev z namenom ustvariti mišljenje, da material za preiskovalne zgodbe pridobivajo sami. To se namreč ni zgodilo prvič.

Kradli že lani

Pred skoraj točno letom dni je Svet na Kanalu A mediju podcrto.si ukradel ključni dokument, ki je dokazoval nadaljevanje prakse nezakonitega zbiranja podatkov policije o bralcih spletnih portalov.

Spomnimo, aprila lani smo razkrili, da nekateri policisti kljub prepovedi od upravljavcev spletnih portalov podatke o bralcih portalov še kar pridobivajo brez sodne odredbe. To pa je kršitev tako zakona o kazenskem postopku kot tudi 37. člena Ustave. Nadaljevanje tega nezakonitega ravnanja smo v sodelovanju s portalom Slo-Tech dokazali z objavo fotografije pisnega zaprosila policije za posredovanje podatkov o bralcih upravljavcu enega izmed slovenskih novičarskih portalov:

zahteva2

Ustvarjalci Sveta na Kanalu A so nekaj dni po našemu razkritju nadaljevanja nezakonitega početja policije prispevek na to temo pripravili tudi sami. V njem so brez navedbe vira objavili dokument, ki smo ga v sodelovanju s Slo-Techom pridobili na podcrto.si:

Svet

Takrat smo za komentar tega početja večkrat zaprosili tudi odgovornega urednika oddaje Gregorja Trebušaka. Odgovora do danes nismo dobili.

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Deli zgodbo 8 komentarjev



Več iz teme: Mediji

Analiziramo stanje in anomalije na slovenskem medijskem trgu.

31 prispevkov

Infografika: iskanje skritih lastnikov Mladine

Kako se je skozi leta spreminjalo lastništvo političnega tednika Mladina? Poglejte si v infografiki! …

Tema: Mediji
Članek,

Tednik Mladina: primer medijske tranzicije na Slovenskem

Neznano lastništvo in pritiski oglaševalcev: od neodvisnega novinarstva v času razpada Jugoslavije do političnega tednika, ki mu manjka kredibilnosti.

Tema: Mediji
Članek,

8 komentarjev

Donator 4. 5. 2015, 14.03

Neumno da zapravljate svoj čas in naša podarjena sredstva za pisanje člankov o sebi. Take stvari rešujejo naj advokati ne pa novinarji.

Anže Voh Boštic 4. 5. 2015, 14.49

Brez skrbi, pripravljamo tudi članke o drugih :)

ninanana 5. 5. 2015, 08.54

Meni se pa zdi prav, da opozarjate na tovrstne anomalije. Prav zato vendar gre pri vašem portalu. Zelo žal bi mi bilo, da bi morali prenehati z delom.

jacfive 5. 5. 2015, 11.01

Pa dajte nek watermark "podcrto.si" na vse slike/dokumente, ki jih objavite...

resnicoljub 5. 5. 2015, 11.36

To bi bila najboljša rešitev in to tudi lahko naredite, saj gre za vsebino na vašem portalu, čeprav je niste vi ustvarili.

Anže Voh Boštic 5. 5. 2015, 17.37

Ne gre se za to. Nas ne moti, če kdo vzame kak dokument, ki smo ga mi objavili, in ga tudi sam objavi. S tem se razširi naša zgodba. Moti pa nas, če nekdo objavi tak dokument brez navedbe vira. Ker s tem daje v nič naše delo. In obenem zavaja javnost, ker s tako prakso prikazuje, da je dokumente pridobil sam, z lastnim delom.

Morana 6. 5. 2015, 01.43

Edino pravilno, da se na glas in z imeni in priimki prvo izpostavi anomalije v samem cehu. Kako lahko lopov in lažnivec od ljudi o katerih poroča zahteva nasprotno? Samo s konkretizacijo se lahko mazače tipa Svet vsaj zavre pri njihovem prevajalno-povzemalnem reporterstvu z vaških veselic in šlampastih politično-gospodarskih intervencij, ki se pod prispevke drznejo podpisovati z besedo "novinar".

Dober pokazatelj njihovega dometa je bil prispevek o 10-letnici njihovega obstoja, ki je iz prispevkov poradiral bivše sodelavce, ki sedaj kolobarijo pri konkurenci in se namesto udarnih zgodb ali njihovih posledic osredotočil na slike parčkanj in porok v redakciji. Zelo sproščeno, zelo simpatično, zelo trivialno.

Škoda tudi, da gospod urednik informativne oddaje (prej, kako preroško, radijski voditelj otroške oddaje) pri sto jurjev letno bruto nima časa odgovoriti na en emajl cehovskega kolega, ki si z drobižem iz naslova prostovoljnih donacij lomi zobe na skalah, ki mu jih prvo omenjeni še dodatno betonira.

pipek 9. 5. 2015, 13.47

Res je grdo in neprimerno, tako ravnanje. Od samega sramu niso sposobni niti vljudnostnega odgovora. Grdi grdi :P

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zadnje objavljeno