Mariborske ceste in križišča, na katerih se zgodi največ prometnih nesreč – tretji del

Tokrat vam predstavljamo še zadnje tri črne točke v Mariboru: križišče Titove in Pobreške ceste pri Europarku, krožišče Koroška cesta - Glavni trg in okolico UKC Maribor.

Članek je objavljen tudi v časniku Večer

Predvčerajšnjim in včeraj smo predstavili prve in druge tri točke v Mariboru z največ prometnimi nesrečami, v katerih je bil vsaj en udeleženec vsaj lažje poškodovan: dve križišči pri Dvorcu Betnava, križišče na Tržaški cesti, križišče Poljske ulice z Zagrebško cesto, križišče Ptujske in Tržaške ceste pri Mercator centru, križišče Ceste proletarskih brigad in Jadranske ceste, ter nevarna krožišča pri Qlandii. Tokrat vam predstavljamo še zadnje tri črne točke v Mariboru: križišče Titove in Pobreške ceste pri Europarku, krožišče Koroška cesta–Glavni trg in okolico UKC Maribor. Kot nevarne točke štejemo vse tiste, na katerih se je v obdobju 2008–2014 zgodilo vsaj 20 prometnih nesreč s telesno poškodbo ali smrtjo.

V mariborski upravni enoti se je sicer med leti 2008 in 2014 zgodilo 6843 prometnih nesreč, v katerih je bil vsaj en udeleženec vsaj lažje poškodovan. Med vsemi se je 310 nesreč končalo s hudimi telesnimi poškodbami, 6480 z lažjimi in 53 s smrtnim izidom. Na spodnjem zemljevidu pa si lahko ogledate nevarne točke, ki smo jih analizirali do sedaj.

Zaradi ukinitve storitve Google Fusion Tables zemljevid ni več dostopen

Titova cesta in Pobreška cesta pri Europarku

Na območju trgovskega središča Europark smo v obdobju od leta 2008 do 2014 našteli 123 prometnih nesreč z vsaj lažjo telesno poškodbo. Zgodilo se je 117 prometnih nesreč, kjer so bili udeleženci lažje poškodovani, 6 prometnih nesreč pa se je končalo s hudimi telesnimi poškodbami. Dve bolj nevarni točki na tem cestnem odseku sta predvsem Titova cesta in Pobreška cesta.

europark - pobreška cesta
Pobreška cesta je za udeležence v prometu zelo nevarna na več točkah. Foto: Google Maps

Območje sicer združuje vsa križišča v bližini Europarka. Nemalo prometnih nesreč se zgodi na Pobreški cesti ob garažah Europarka. Prav tako so policisti zabeležili nekaj nesreč v semaforiziranem križišču dvoetažnega mostu čez Dravo, kakor tudi v semaforiziranem križišču Pobreške ceste in Nasipne ceste. Ena prometna nesreča se je zgodila na makadamski cesti ob Dravi, v kateri je bil udeležen kolesar, nesreče pa so se zgodile tudi v krožišču na Titovi cesti ter na povezovalni cesti od Pobreške ceste do Titove ceste s priključkom za Titov most.

Kot poudarja naš sogovornik, policijski inšpektor Gabrijel Sternad, je na omenjenem področju veliko vozil, saj so okoliške ceste zelo obremenjene, v prometu pa je udeleženih tudi veliko pešcev in kolesarjev, ki ceste pogosto ne prečkajo na prehodih za pešce.

26Maribor_cestni_odseki_foto_Mankica_Kranjec
Nevarno krožišče na južni strani Europarka. Foto: Mankica Kranjec

 

32Maribor_cestni_odseki_foto_Mankica_Kranjec
Zavijanje vozil s Titove ceste desno je nevarno predvsem za pešce in kolesarje, ker jih vozniki ob zavijanju pogosto spregledajo. Foto: Mankica Kranjec

Vrste nesreč so na teh lokacijah zelo različne, prav tako vzroki. Policisti beležijo padce kolesarjev, nalete vozil v križiščih, nepravilna prečkanja cest na neoznačenih odsekih ter izsiljevanje pešcev ali kolesarjev na označenih prehodih za pešce. Ena bolj problematičnih je kolesarska steza pri avtobusnem postajališču pri Europarku. Tam so policisti obravnavali prometno nesrečo s hudimi telesnimi poškodbami, ko sta trčila pešec in kolesar.

Europark - fotografija
Avtobusna postaja nasproti Europarka je tik za T križiščem (razcepom) Pobreške ceste. Zato morajo vozniki ob zavijanju v križišču paziti tudi na avtobus. Tik pred avtobusno postajo je še prehod za pešce in kolesarje. Toliko različnega prometa dela to križišče še posebej nevarno. Foto: Google Maps

Po besedah policijskega načelnika se nadzor prometa na tem odseku sicer dogaja pogosto, toda predvsem pazljivost voznikov bi lahko pripomogla k večji prometni varnosti, pomagali pa bi lahko tudi nekateri infrastrukturni ukrepi. Na cestah, vezanih na Europark, bi denimo število nesreč zmanjšal tudi pešcem bolj prijazen prehod ali nadhod čez Titovo cesto, ter ograja, ki bi pešcem fizično preprečila, da bi cesto prečkali na nedovoljenih delih ceste, kar se trenutno pogosto dogaja.

30Maribor_cestni_odseki_foto_Mankica_Kranjec
Če želijo pešci prečkati Titovo cesto (nadvoz zgoraj), se morajo spustiti na Pobreško cesto in Titovo prečkati pod mostom. A pešci pogosto Titovo cesto prečkajo neposredno, kar pa je zelo nevarno. To bi lahko preprečila ograja na sredini Titove ceste ali nadhod nad njo. Foto: Mankica Kranjec

Krožišče Koroška cesta–Glavni trg

Na odseku v centru mesta pri Glavnem trgu smo zabeležili 48 prometnih nesreč. 44 prometnih nesreč se je končalo z lažjimi telesnimi poškodbami in štiri s hudimi.

glavni trg
Največ nesreč se v centru mesta zgodi v krožišču na Glavnem trgu. Foto: Google Maps

Prometne nesreče na tej lokaciji so skoncentrirane na območju krožišča. To je območje, ki je prometno zelo obremenjeno. V prometu pa so udeleženi vozniki avtomobilov, motoristi, kolesarji in pešci, ki krožišče prečkajo na vseh izvoznih krakih. Po problematiki izstopa predvsem prehod za pešce na kraku proti Ulici kneza Koclja, nekaj naletov vozil pa je tudi iz smeri glavnega mostu čez Dravo, zato na tem odseku policisti svetujejo veliko previdnost tako pešcev kot voznikov avtomobilov.

39Maribor_cestni_odseki_foto_Mankica_Kranjec
Nevaren prehod za pešce in kolesarje na cesti iz smeri glavnega mostu čez Dravo. Foto: Mankica Kranjec

 

41Maribor_cestni_odseki_foto_Mankica_Kranjec
Nevaren prehod za pešce in kolesarje ob izvozu na Ulico kneza Koclja. Foto: Mankica Kranjec

Ljubljanska ulica 9 pri UKC Maribor

Med leti 2008 in 2014 se je na lokaciji v bližini mariborskega Univerzitetnega kliničnega centra zgodilo 79 prometnih nesreč z lažjo telesno poškodbo, 5 nesreč pa se je končalo s hudimi telesnimi poškodbami.

UKC - ljubljanska cesta
Prva puščica od zgoraj: nevarno križišče na Ljubljanski ulici. Srednja puščica: nevaren uvoz v UKC Maribor. Tretja puščica: dotrajane oznake na Ljubljanski ulici. Foto: Google Maps

Tudi na tej lokaciji so prometne nesreče razpršene. Ena huda prometna nesreča se je zgodila na prehodu za pešce, ko se je hudo telesno poškodoval pešec, v katerega je trčil voznik avtomobila. Mnoge označbe na cestišču so na teh odsekih že dotrajane, zato na Policijski upravi Maribor opozarjajo, da bi jih bilo primerno bolje označiti. Prav tako predlagajo tudi primerno označitev prometnih prehodov za pešce s prometnimi znaki.

34Maribor_cestni_odseki_foto_Mankica_Kranjec
Dotrajane oznake na Ljubljanski ulici pri UKC Maribor. Foto: Mankica Kranjec

V enem primeru je na območju glavnega uvoza v UKC Maribor kolesarka prevzela prednost vozniku osebnega avtomobila in prišlo je do nesreče z lahkimi telesnimi poškodbami, medtem ko je na omenjeno lokacijo vezana še ena nesreča, povezana s kolesarjem. Zgodila se je leta 2014, ko je kolesar vozil po pločniku, trčil v drog javne razsvetljave in se pri tem hudo telesno poškodoval.

36Maribor_cestni_odseki_foto_Mankica_Kranjec
Uvoz v UKC Maribor je nevaren predvsem za kolesarje. Avtobusna postaja tik pred uvozom še slabša preglednost prometa. Foto: Mankica Kranjec

 

37Maribor_cestni_odseki_foto_Mankica_Kranjec
Zaradi prometno zapletenih križišč so prehodi za pešce na teh križiščih še posebej nevarni za pešce in kolesarje. Foto: Mankica Kranjec

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Deli zgodbo 0 komentarjev



Več iz teme: Prometne nesreče

Ugotavljamo, kateri odseki slovenskih cest so najnevarnejši.

17 prispevkov

Zakaj državne ceste propadajo in kako bodo odgovorni izboljšali njihovo varnost

Na 34 nevarnih točkah na državnih cestah se je med letoma 2012 in 2014 zgodilo 296 prometnih nesreč, izmed katerih …

Tema: Prometne nesreče
Članek,

Najbolj nevarne ceste na ptujskem, v Prlekiji in Prekmurju

Nevarni odseki na ptujskem, v Prlekiji in Prekmurju so: Majšperk – Apaški Križ; Rogoznica – Senarska; Spuhlja – Ormož; križišče …

Tema: Prometne nesreče
Članek,

0 komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zadnje objavljeno