Kako delujejo mediji v vaši občini: pomagajte nam pri nadaljevanju preiskave

Po objavi preiskave o delovanju občinskih medijev ste nas bralci obvestili, da ste zasledili podobne zlorabe vašega občinskega glasila. Pomagajte nam zbrati podatke.

Fotografija Lenart J. Kučić / Pod črto

V Sloveniji obstaja poleg javnih in zasebnih medijev še tretji medijski prostor: občinska glasila, ki jih izdajajo in financirajo občine. Za izdajanje takšnih glasil in za sofinanciranje medijskih objav v drugih regionalnih medijih so občine po podatkih računskega sodišča leta 2014 skupaj namenile več kot šest milijonov evrov javnega denarja.

V naši preiskavi delovanja občinskih glasil pa smo ugotovili, da ta javni denar ni bil vedno porabljen v javnem interesu. Občine so medijske dejavnosti velikokrat opravljale netransparentno in nesmotrno, pogosta je bila tudi poraba občinskega denarja za (samo)promocijo županov.

V naši preiskavi smo analizirali občinska glasila v treh večjih slovenskih občinah: v Kopru, Ljubljani in Celju. Izbrali smo obdobje med lanskimi lokalnimi volitvami, ko je bila uporaba – in tudi zloraba – občinskega glasila najbolj očitna.

Ugotovili smo, da je v Kopru bivši župan Boris Popovič zlorabil občinsko glasilo KP MOK in njegovo spletno izdajo ekoper.si za predvolilno promocijo župana in napad na politične nasprotnike. V Celju je urad župana Bojana Šrota na začetku volilne kampanje uporabil občinsko glasilo Celje za predstavitev dela v preteklih mandatih. V Ljubljani pa je uredništvo občinskega glasila Ljubljana objavilo dva daljša pogovora z županom Zoranom Jankovičem ter podžupanoma Janezom Koželjem in Tjašo Ficko – pri čemer niso dali prostora drugim kandidatom ali obvestili volivcev o odmevnih aferah, v katerih je bil udeležen ljubljanski župan.

Doseg občinskih glasil ni zanemarljiv, saj izvide glasila občine dostavljajo v vsako gospodinjstvo in tako s svojimi vsebinami dosegajo velik delež potencialnih volivcev.

Pri Pod črto smo analizirali tri primere občinskih medijev. Seveda pa je mogoče, da je teh primerov še veliko več. Po podatkih računskega sodišča je namreč konec leta 2015 občinska glasila izdajalo 159 od 212 občin – torej dobre tri četrtine vseh občin. Ker pri Pod črto ne moremo pregledati takšnega števila glasil, se za pomoč pri zbiranju podatkov obračamo na vas, bralce, ki občinska glasila redno prejemate v vaše nabiralnike.

Po objavi analize občinskih medijev ste nas nekateri bralci že obvestili, da ste v vaši občini zasledili podobne zlorabe vašega občinskega glasila. Zato smo se odločili, da s preiskavo nadaljujemo in skušamo z vašo pomočjo zbrati podatke o še več občinskih glasili, kot smo jih uspeli zajeti v prvotno preiskavo.

Pri nadaljevanju preiskave o zlorabi občinskih glasil nam lahko pomagate z naslednjimi podatki:

  1. Z dokumentiranimi primeri samopromocije (promocija obstoječega župana ali županje oziroma politične stranke) v vašem glasilu.
  2. Z dokumentiranimi primeri napadov na (politične) nasprotnike v občinskih glasilih.
  3. S primeri občinskih medijev, ki imajo v uredništvu posameznike s političnimi ali strankarskimi funkcijami (tudi v primeru, če glasilo izdaja zunanji izvajalec).
  4. Lahko nas opozorite tudi na druge primere vsebine iz občinskih medijev ali iz upravljanja občinskih medijev, za katere menite, da so sporni, čeprav jih nismo vključili v našo izhodiščno preiskavo (pritiski na urednike občinskih glasil, cenzura mnenj ali prispevkov, neoznačena objava plačanih občinskih vsebin v drugih medijih …).

Dokumentacijo (skene, fotografije ali kopije člankov in podatkov) nam lahko pošljete po elektronski pošti (lenart@podcrto.si, s pripisom “Občinski mediji”) ali po navadni pošti (Zavod Pod črto, Tehnološki park 20, 1000 Ljubljana) do 30. oktobra 2019.

Podatke in dokumente, ki nam jih boste posredovali, bomo analizirali in preverili. Če bomo zbrali dovolj informacij, bomo pripravili nadaljevanje preiskave o delovanju občinskih medijev.

V kolikor imate dodatna vprašanja, smo vedno dosegljivi na info@podcrto.si.

Navodila: Kako posredovati informacije in dokumente mediju Pod črto

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Več o: #mediji #medijski trg #medijsko lastništvo #občinska glasila

Deli zgodbo 2 komentarja



Več iz teme: Mediji

Analiziramo stanje in anomalije na slovenskem medijskem trgu.

38 prispevkov

Povzetek preiskave: medijski sistem SDS

Desni politiki in intelektualci so začeli kmalu po osamosvojitvi zahtevati neodvisne desne medije. Namesto tega se je izoblikoval strankarski medijski …

Tema: Mediji
Članek,

Mediji SDS (3. del): madžarski prevzem desnega medijskega stebra

Orban in Janša si morda delita podobne poglede na medije, toda nista enakovredna partnerja, saj so mediji SDS močno odvisni …

Tema: Mediji
Članek,

2 komentarja

Šela Čibreg 18. 10. 2019, 14.12

Pozdravljeni! Da še sam pristavim skledico k tematiki občinskih glasil.
Živim v občini Dobrova-Polhov gradec. Skupaj z občinami Vrhnika, Borovnica, Brezovica, Log, Horjul, se izdaja Glasilo. Že dolgo me jezi taka nesmiselna, draga in slabo učinkovita informiranost občanov.
List izhaja kakih 4-6 krat na leto in je izredno obširen. Vsaj polovico časopisa zaseda občina Vrhnika, kar pa vseh ostalih prav nič ne zanima. Mnogo je tudi tako splošnih tem, da ne vem, kaj počnejo v občinskem glasilu, saj zagotovo ne sodijo vanj. Ogromno je tudi oglasov. Kot občan Dobrove ga preletim v 10 minurah, saj predvsem iz naše občine skoraj ni nič novic, pomembnih pa v celem letu mogoče toliko, kolikor je prstov na eni roki.
Zato menim, da je vsaj za našo občino (je tudi nepotrebna potrata papirja) tak časopis nesmiselen in metanje denarja stran.
V njem najdeš veliko splošnih tem ali tem, ki so daleč od obveščanja ali pa delovanja občin, kot so npr. psihološki nasveti, reporaže iz eksotičnih potovanj ...
Občani bi sicer morali biti obveščeni o delovanju in dogajanju v občini, a to bi se lahko izvedlo dosti ceneje in učinkoviteje z občasnimi obvestili in edicijami, ki bi izhajale po potrebi, ne pa s časopisom s 100 (če malo pretiravam) stranemi (kajti dandans je standard takšen, da ni niti za WC več uporaben), od katerih je za občana (vsaj občine Dobrova-Polhov gradec) zanimivo in koristno le kakih 5% vsebin.
Moram pa pohvaliti del časopisa, ki obvešča o umrlih, torej t.i. ZAHVALE. Na teh straneh se občani (zlobno rečeno) lepo zahvaljujejo (zaradi časovnega zamika izdaje osmrtnice več niso aktualne) le še za to, da pokojnih ni več med nami, očitno je vredno, kajti objave niso poceni (že pred šestimi leti so bile 80 €).

Jože Sobočan 22. 10. 2019, 17.37

Glede občinskega glasila občin Vrhnika, Borovnica, Brezovica, Log, Horjul. Lani ob lokalnih volitvah je bil v časopisu z dne 5. novembra seznam kandidatov za župana in seznam kandidatov za volitve v občinski svet občine Horjul. Prvo polovico strani je zasedal oglas tedanjega in sedanjega župana, drugo polovico pa seznam kandidatov. Par strani prej zopet čez pol strani Županova beseda, kjer župan našteva svoje "uspehe". Smatram, da je to prilastitev občinskega glasila s strani župana.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zadnje objavljeno