Kako delujejo mediji v vaši občini: pomagajte nam pri nadaljevanju preiskave

Po objavi preiskave o delovanju občinskih medijev ste nas bralci obvestili, da ste zasledili podobne zlorabe vašega občinskega glasila. Pomagajte nam zbrati podatke.

Fotografija Lenart J. Kučić / Pod črto

V Sloveniji obstaja poleg javnih in zasebnih medijev še tretji medijski prostor: občinska glasila, ki jih izdajajo in financirajo občine. Za izdajanje takšnih glasil in za sofinanciranje medijskih objav v drugih regionalnih medijih so občine po podatkih računskega sodišča leta 2014 skupaj namenile več kot šest milijonov evrov javnega denarja.

V naši preiskavi delovanja občinskih glasil pa smo ugotovili, da ta javni denar ni bil vedno porabljen v javnem interesu. Občine so medijske dejavnosti velikokrat opravljale netransparentno in nesmotrno, pogosta je bila tudi poraba občinskega denarja za (samo)promocijo županov.

V naši preiskavi smo analizirali občinska glasila v treh večjih slovenskih občinah: v Kopru, Ljubljani in Celju. Izbrali smo obdobje med lanskimi lokalnimi volitvami, ko je bila uporaba – in tudi zloraba – občinskega glasila najbolj očitna.

Ugotovili smo, da je v Kopru bivši župan Boris Popovič zlorabil občinsko glasilo KP MOK in njegovo spletno izdajo ekoper.si za predvolilno promocijo župana in napad na politične nasprotnike. V Celju je urad župana Bojana Šrota na začetku volilne kampanje uporabil občinsko glasilo Celje za predstavitev dela v preteklih mandatih. V Ljubljani pa je uredništvo občinskega glasila Ljubljana objavilo dva daljša pogovora z županom Zoranom Jankovičem ter podžupanoma Janezom Koželjem in Tjašo Ficko – pri čemer niso dali prostora drugim kandidatom ali obvestili volivcev o odmevnih aferah, v katerih je bil udeležen ljubljanski župan.

Doseg občinskih glasil ni zanemarljiv, saj izvide glasila občine dostavljajo v vsako gospodinjstvo in tako s svojimi vsebinami dosegajo velik delež potencialnih volivcev.

Pri Pod črto smo analizirali tri primere občinskih medijev. Seveda pa je mogoče, da je teh primerov še veliko več. Po podatkih računskega sodišča je namreč konec leta 2015 občinska glasila izdajalo 159 od 212 občin – torej dobre tri četrtine vseh občin. Ker pri Pod črto ne moremo pregledati takšnega števila glasil, se za pomoč pri zbiranju podatkov obračamo na vas, bralce, ki občinska glasila redno prejemate v vaše nabiralnike.

Po objavi analize občinskih medijev ste nas nekateri bralci že obvestili, da ste v vaši občini zasledili podobne zlorabe vašega občinskega glasila. Zato smo se odločili, da s preiskavo nadaljujemo in skušamo z vašo pomočjo zbrati podatke o še več občinskih glasili, kot smo jih uspeli zajeti v prvotno preiskavo.

Pri nadaljevanju preiskave o zlorabi občinskih glasil nam lahko pomagate z naslednjimi podatki:

  1. Z dokumentiranimi primeri samopromocije (promocija obstoječega župana ali županje oziroma politične stranke) v vašem glasilu.
  2. Z dokumentiranimi primeri napadov na (politične) nasprotnike v občinskih glasilih.
  3. S primeri občinskih medijev, ki imajo v uredništvu posameznike s političnimi ali strankarskimi funkcijami (tudi v primeru, če glasilo izdaja zunanji izvajalec).
  4. Lahko nas opozorite tudi na druge primere vsebine iz občinskih medijev ali iz upravljanja občinskih medijev, za katere menite, da so sporni, čeprav jih nismo vključili v našo izhodiščno preiskavo (pritiski na urednike občinskih glasil, cenzura mnenj ali prispevkov, neoznačena objava plačanih občinskih vsebin v drugih medijih …).

Dokumentacijo (skene, fotografije ali kopije člankov in podatkov) nam lahko pošljete po elektronski pošti (lenart@podcrto.si, s pripisom “Občinski mediji”) ali po navadni pošti (Zavod Pod črto, Tehnološki park 20, 1000 Ljubljana) do 30. oktobra 2019.

Podatke in dokumente, ki nam jih boste posredovali, bomo analizirali in preverili. Če bomo zbrali dovolj informacij, bomo pripravili nadaljevanje preiskave o delovanju občinskih medijev.

V kolikor imate dodatna vprašanja, smo vedno dosegljivi na info@podcrto.si.

Navodila: Kako posredovati informacije in dokumente mediju Pod črto

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Več o: #mediji #medijski trg #medijsko lastništvo #občinska glasila

Deli zgodbo 0 komentarjev



Več iz teme: Mediji

Analiziramo stanje in anomalije na slovenskem medijskem trgu.

34 prispevkov

Madžarski model (2. del): Kako Orban kreira novice

V prvem delu analize madžarskih medijev smo opisali, kako si je Viktor Orbán podjarmil madžarske medije. V drugem delu pa …

Tema: Mediji
Članek,

Madžarski model (1. del): Kako si je Orban podjarmil medije

Če želimo razumeti delovanje medijev pod vplivom stranke SDS, moramo najprej razumeti medijsko strategijo Viktorja Orbána. Razlagamo, kako si je …

Tema: Mediji
Članek,

0 komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zadnje objavljeno