September na Pod črto: sedem let Pod črto in nova multimedijska zgodba o prekomernem zunanjem oglaševanju

V mesecu septembru smo praznovali sedmo obletnico delovanja medija Pod črto. Objavili smo novo multimedijsko zgodbo, v kateri razkrivamo skrito ceno izposoje koles v Ljubljani.

Septembra je minilo sedem let od uradnega zagona Pod črto.

To ne bi bilo mogoče brez vas – prvih bralk, bralcev in donatorjev, ki ste podprli ustanovitev prvega medija za preiskovalno novinarstvo v Sloveniji.

Hvala vsem, ki ste že sedem let z nami. In vsem, ki ste se nam v teh sedmih letih pridružili ter berete, poslušate, delite in z donacijami podpirate naše preiskovalno delo.

Ponosni smo na to, koliko zgodb, ki so nastale z vašo podporo, je že pripomoglo k spremembam na bolje.

Sledimo našim zgodbam: primer Marina in negativni vplivi Instagrama

V septembru smo sledili razvoju zgodbe v primeru Marina, v kateri je specializirano tožilstvo na nadaljevanju sojenja obtoženim zlorabe prostitucije v klubu Marina v obtožbi dopolnilo seznam posameznic, ki so bile vključene v prostitucijo med letoma 2014 in 2019. Primer Marina smo lani podrobno preiskali pri Pod črto:  vse članke iz serije lahko najdete na tej povezavi.

Nadaljevanje je dobila še ena izmed tem, ki smo jih v preteklosti preiskovali pri Pod črto. Dokumenti, ki jih je z javnostjo delila žvižgačka Frances Haugen, so razkrili, da se je Facebook zavedal negativnega vpliva Instagrama na samopodobo najstnic. Lani smo na Pod črto v sodelovanju z AlgorithmWatch in EDJnet objavili preiskavo o Instagramovih algoritmih, ki spodbujajo objavo fotografij v kopalkah in spodnjem perilu.

Skrita cena izposoje koles v Ljubljani: oglasni plakati na vsakem koraku

Zakaj je v Ljubljani vse več zunanjega oglaševanja?

Septembra smo objavili novo multimedijsko zgodbo, v kateri razkrivamo, kako je ljubljanska občina v zameno za sistem BicikeLJ podjetju Europlakat dovolila dodatne oglasne površine v mestu. V zameno za storitev so pridobili dovoljenje za uporabo javnih površin za namen oglaševanja na več kot 400 lokacijah, med drugim tudi v starem mestnem jedru, do leta 2033.

Zakaj je v Ljubljani vse več oglaševanja, kako je s tem povezan sistem BicikeLJ ter zakaj država in občine tega oglaševanja ne omejijo?

 

Preberite v multimedijski zgodbi:

Nova epizoda Pod črto podkasta: Kolesa za 3 evre, oglasi za 22 let

Avtorica: Una Rebić

Problematiki oglaševanja v prestolnici smo namenili tudi novo epizodo Pod črto podkasta.

To je prva epizoda, ki smo jo posneli na kolesu. Z vami smo tokrat Metod Blejec, Lenart J. Kučić in Taja Topolovec.

Vabljeni k poslušanju:

Razvoj naše organizacije

Sedem let delovanja Pod črto za sabo potegne tudi organizacijske spremembe.

Naš novinar Anže Voh Boštic po sedmih letih ustvarjanja Pod črto v začetku leta 2022 zapušča organizacijo. Poleti je vse svoje ustanoviteljske pravice prenesel na soustanoviteljico Tajo Topolovec, ki vodi Pod črto kot direktorica in odgovorna urednica. V organizaciji ostaja zaposlen kot novinar in vodja preiskav do januarja.  Trenutno tako v sodelovanju pripravljamo več zgodb, ki jih nameravamo objaviti to jesen. Zahvaljujemo se mu za vse delo, ki ga je v sedmih letih vložil v razvoj medija Pod črto. In mu želimo vse dobro ob novih podvigih, ki gotovo ne bodo dolgočasni.

Organizacijske spremembe in razvoj tudi sicer zaznamujejo leto 2021 na Pod črto, saj se nam je aprila kot vodja pisarne in financ pridružila Nina Hlebec, ki sedaj vstopa tudi v naš svet zavoda.

Svet zavoda Pod črto tako sestavljajo: Aljaž Vindiš, Ana Gabrovec, Lenart J. Kučić in Nina Hlebec.

Delovanje Pod črto v 2021: Samo še dobrih 10.000 evrov do cilja!

Preiskovalno novinarstvo ustvarjamo z vašo podporo. In ravno z vašo pomočjo smo že skoraj prišli v ciljno ravnino kampanje #podpri2021, saj smo že na zbranih 189.390,00 EUR! Vaša podpora dokazuje, da preiskovalno novinarstvo prepoznavate kot pomemben del medijske krajine v Sloveniji.

Naš cilj je zbrati skupno 200.000 evrov za delovanje Pod črto v tem letu, pri čemer med zbrana sredstva prištevamo vse prejete in še načrtovane prihodke za leto 2021. V sklepnih korakih kampanje za leto 2021 tako k temu znesku prištevamo tako vaše donacije kot tudi že prejeta in pričakovana projektna sredstva za leto 2021.

Potek kampanje lahko spremljate tukaj.

Zahvaljujemo se vsem, ki ste nas v okviru svojih zmožnosti že podprli z donacijo. Hvala!

Finančno poročilo za mesec september 2021

September 2021: prilivi in odlivi

Donacije bralcev: 1.009 EUR

Donacije prek donatorskih pogodb: 10.200 EUR

Stroški dela: 13.882,34 EUR

Podpora novinarski skupnosti v Afganistanu (prek International Women’s Media  Foundation): 150,29 EUR (Gre za donacijo lastnih sredstev – donirali smo sredstva iz honorarja Pod črto za izvedbo delavnice o produkciji podkastov.)

Prijavnina na konferenco mednarodne mreže za preiskovalno novinarstvo (Global Investigative Journalism Network- GIJN): 508,60 EUR

Provizije, davek, administracija in ostalo: 169,13 EUR

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Več o: #mesečno poročilo

Deli zgodbo 0 komentarjev