Mariborske ceste in križišča, na katerih se zgodi največ prometnih nesreč – tretji del
Tokrat vam predstavljamo še zadnje tri črne točke v Mariboru: križišče Titove in Pobreške ceste pri Europarku, krožišče Koroška cesta - Glavni trg in okolico UKC Maribor.
Članek je objavljen tudi v časniku Večer
Predvčerajšnjim in včeraj smo predstavili prve in druge tri točke v Mariboru z največ prometnimi nesrečami, v katerih je bil vsaj en udeleženec vsaj lažje poškodovan: dve križišči pri Dvorcu Betnava, križišče na Tržaški cesti, križišče Poljske ulice z Zagrebško cesto, križišče Ptujske in Tržaške ceste pri Mercator centru, križišče Ceste proletarskih brigad in Jadranske ceste, ter nevarna krožišča pri Qlandii. Tokrat vam predstavljamo še zadnje tri črne točke v Mariboru: križišče Titove in Pobreške ceste pri Europarku, krožišče Koroška cesta–Glavni trg in okolico UKC Maribor. Kot nevarne točke štejemo vse tiste, na katerih se je v obdobju 2008–2014 zgodilo vsaj 20 prometnih nesreč s telesno poškodbo ali smrtjo.
V mariborski upravni enoti se je sicer med leti 2008 in 2014 zgodilo 6843 prometnih nesreč, v katerih je bil vsaj en udeleženec vsaj lažje poškodovan. Med vsemi se je 310 nesreč končalo s hudimi telesnimi poškodbami, 6480 z lažjimi in 53 s smrtnim izidom. Na spodnjem zemljevidu pa si lahko ogledate nevarne točke, ki smo jih analizirali do sedaj.
Zaradi ukinitve storitve Google Fusion Tables zemljevid ni več dostopen
Titova cesta in Pobreška cesta pri Europarku
Na območju trgovskega središča Europark smo v obdobju od leta 2008 do 2014 našteli 123 prometnih nesreč z vsaj lažjo telesno poškodbo. Zgodilo se je 117 prometnih nesreč, kjer so bili udeleženci lažje poškodovani, 6 prometnih nesreč pa se je končalo s hudimi telesnimi poškodbami. Dve bolj nevarni točki na tem cestnem odseku sta predvsem Titova cesta in Pobreška cesta.
Območje sicer združuje vsa križišča v bližini Europarka. Nemalo prometnih nesreč se zgodi na Pobreški cesti ob garažah Europarka. Prav tako so policisti zabeležili nekaj nesreč v semaforiziranem križišču dvoetažnega mostu čez Dravo, kakor tudi v semaforiziranem križišču Pobreške ceste in Nasipne ceste. Ena prometna nesreča se je zgodila na makadamski cesti ob Dravi, v kateri je bil udeležen kolesar, nesreče pa so se zgodile tudi v krožišču na Titovi cesti ter na povezovalni cesti od Pobreške ceste do Titove ceste s priključkom za Titov most.
Kot poudarja naš sogovornik, policijski inšpektor Gabrijel Sternad, je na omenjenem področju veliko vozil, saj so okoliške ceste zelo obremenjene, v prometu pa je udeleženih tudi veliko pešcev in kolesarjev, ki ceste pogosto ne prečkajo na prehodih za pešce.
Vrste nesreč so na teh lokacijah zelo različne, prav tako vzroki. Policisti beležijo padce kolesarjev, nalete vozil v križiščih, nepravilna prečkanja cest na neoznačenih odsekih ter izsiljevanje pešcev ali kolesarjev na označenih prehodih za pešce. Ena bolj problematičnih je kolesarska steza pri avtobusnem postajališču pri Europarku. Tam so policisti obravnavali prometno nesrečo s hudimi telesnimi poškodbami, ko sta trčila pešec in kolesar.
Po besedah policijskega načelnika se nadzor prometa na tem odseku sicer dogaja pogosto, toda predvsem pazljivost voznikov bi lahko pripomogla k večji prometni varnosti, pomagali pa bi lahko tudi nekateri infrastrukturni ukrepi. Na cestah, vezanih na Europark, bi denimo število nesreč zmanjšal tudi pešcem bolj prijazen prehod ali nadhod čez Titovo cesto, ter ograja, ki bi pešcem fizično preprečila, da bi cesto prečkali na nedovoljenih delih ceste, kar se trenutno pogosto dogaja.
Krožišče Koroška cesta–Glavni trg
Na odseku v centru mesta pri Glavnem trgu smo zabeležili 48 prometnih nesreč. 44 prometnih nesreč se je končalo z lažjimi telesnimi poškodbami in štiri s hudimi.
Prometne nesreče na tej lokaciji so skoncentrirane na območju krožišča. To je območje, ki je prometno zelo obremenjeno. V prometu pa so udeleženi vozniki avtomobilov, motoristi, kolesarji in pešci, ki krožišče prečkajo na vseh izvoznih krakih. Po problematiki izstopa predvsem prehod za pešce na kraku proti Ulici kneza Koclja, nekaj naletov vozil pa je tudi iz smeri glavnega mostu čez Dravo, zato na tem odseku policisti svetujejo veliko previdnost tako pešcev kot voznikov avtomobilov.
Ljubljanska ulica 9 pri UKC Maribor
Med leti 2008 in 2014 se je na lokaciji v bližini mariborskega Univerzitetnega kliničnega centra zgodilo 79 prometnih nesreč z lažjo telesno poškodbo, 5 nesreč pa se je končalo s hudimi telesnimi poškodbami.
Tudi na tej lokaciji so prometne nesreče razpršene. Ena huda prometna nesreča se je zgodila na prehodu za pešce, ko se je hudo telesno poškodoval pešec, v katerega je trčil voznik avtomobila. Mnoge označbe na cestišču so na teh odsekih že dotrajane, zato na Policijski upravi Maribor opozarjajo, da bi jih bilo primerno bolje označiti. Prav tako predlagajo tudi primerno označitev prometnih prehodov za pešce s prometnimi znaki.
V enem primeru je na območju glavnega uvoza v UKC Maribor kolesarka prevzela prednost vozniku osebnega avtomobila in prišlo je do nesreče z lahkimi telesnimi poškodbami, medtem ko je na omenjeno lokacijo vezana še ena nesreča, povezana s kolesarjem. Zgodila se je leta 2014, ko je kolesar vozil po pločniku, trčil v drog javne razsvetljave in se pri tem hudo telesno poškodoval.
Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto
Deli zgodbo 0 komentarjev
0 komentarjev