Mariborske ceste in križišča, na katerih se zgodi največ prometnih nesreč – prvi del
Predstavljamo prve tri lokacije, na katerih bi morali biti vozniki, kolesarji in pešci še posebej previdni - dve križišči pri Dvorcu Betnava, križišče na Tržaški cesti in križišče Poljske ulice z Zagrebško cesto.
Članek je objavljen tudi v časniku Večer
Pred nekaj tedni smo vam predstavili točke v Ljubljani, kjer se je med letoma 2008 in 2014 zgodilo 8848 prometnih nesreč, v katerih je bil vsaj en udeleženec vsaj lažje poškodovan. Tokrat pa vam bomo v treh prispevkih predstavili devet črnih točk v mariborski upravni enoti, kjer se je med letoma 2008 in 2014 zgodilo 6843 prometnih nesreč, v katerih je bil vsaj en udeleženec vsaj lažje poškodovan. Med vsemi se je 310 nesreč končalo s hudimi telesnimi poškodbami, 6480 z lažjimi in 53 s smrtnim izidom.
Vendar tudi vse ulice v Mariboru niso enako nevarne. Analiza lokacij nesreč pokaže, na katerih točkah v Sloveniji se je zgodilo največ nesreč. Tokrat objavljamo analizo teh točk v Mariboru. V nadaljevanju članka predstavljamo prve tri lokacije, na katerih bi morali biti vozniki, kolesarji in pešci še posebej previdni – dve križišči pri Dvorcu Betnava, križišče na Tržaški cesti in križišče Poljske ulice z Zagrebško cesto. Kot nevarne točke štejemo vse tiste, na katerih se je v obdobju 2008–2014 zgodilo vsaj 20 prometnih nesreč s telesno poškodbo ali smrtjo. Na spodnjem zemljevidu pa si lahko ogledate nevarne točke, ki smo jih analizirali do sedaj.
Zaradi ukinitve storitve Google Fusion Tables zemljevid ni več dostopen
Križišče Razvanjska cesta in Streliška cesta pri Dvorcu Betnava
V okolici Dvorca Betnava je med letoma 2008 in 2014 zabeleženih 34 prometnih nesreč. Udeleženci so v eni prometni nesreči utrpeli hude poškodbe, udeleženci ostalih prometnih nesreč pa lažje telesne poškodbe. Prometne nesreče se dogajajo predvsem na dveh križiščih: Razvanjske ceste s Streliško cesto in Razvanjske ceste s Tržaško cesto. Križišči sta problematični predvsem zaradi gostega prometa, vozniki pa imajo pogosto neustrezno varnostno razdaljo.
Nesreče v križišču Razvanjske s Streliško cesto se tako največkrat zgodijo prav zaradi neustrezne varnostne razdalje. Pri obeh križiščih je pogost vzrok tudi izsiljevanje prednosti. Mariborski policisti beležijo primer, ko je voznik na neprednostni cesti spregledal celotno križišče, zapeljal na prednostno cesto in s tem povzročil nesrečo. Eno prometno nesrečo pa je povzročila kolesarka, ki je neprimerno prečkala cesto.
Izsiljevanje prednosti na drugem križišču, Razvanjska cesta–Tržaška cesta, bi lahko omejili s postavitvijo svetlobne table, ki bi voznike na Tržaški cesti opozarjala, da v križišču nimajo prednosti. Traška cesta zaradi svoje širine namreč daje vtis prednostne ceste. Svetlobna tabla je pred časom na tem križišču menda že stala.
Število prometnih nesreč bi lahko zmanjšali tudi z optičnimi zavorami za umirjanje hitrosti (t. i. ležeči policaji) pred križiščem. Ena od možnosti pa je še rekonstrukcija križišča, s katero bi lahko izboljšali preglednost. Policijski inšpektor Gabrijel Sternad sicer poudarja, da le z enim ukrepom celotne problematike ne bi mogli tako enostavno rešiti, ampak bi se morali problema lotiti celostno.
Tržaška cesta 42
Na tem delu se je v sedmih letih zgodilo 64 nesreč. V eni nesreči so bili udeleženci hudo poškodovani, v ostalih pa so utrpeli lažje poškodbe.
Policijski inšpektor mariborske policijske uprave poudarja, da je število prometnih nesreč na tej lokaciji sicer visoko, izstopajo pa predvsem nesreče pri naletih vozil na Ulici Eve Lovše. Vzroka sta v večini primerov neustrezna varnostna razdalja ali pa nepravilni premiki vozil. Poleg omenjenih nesreč je bilo nekaj tudi takšnih s telesnimi poškodbami zaradi izsiljevanja prednosti pri zavijanju levo.
Da bi se število prometnih nesreč na tej točki na Tržaški cesti 42 zmanjšalo, bi morali biti vozniki predvsem malce bolj pozorni. Ena od rešitev proti izsiljevanju pri zavijanju levo z Ulice Eve Lovše na Tržaško cesto in s Tržaške ceste na Ulico Eve Lovše bi bila uvedba večfaznega sistema delovanja semaforjev. To pomeni, da bi imel semafor poseben interval le za zavijanje v levo. A to je, kot poudarjajo mariborski policisti, v rokah upravljavca ceste. Taka rešitev bi sicer poslabšala pretočnost prometa na Tržaški cesti, kar bi pomenilo večje zastoje ob prometnih konicah.
Križišče Poljska ulica in Zagrebška cesta
V križišču med Zagrebško cesto in Poljsko ulico se je med letoma 2008 in 2014 zgodilo 25 prometnih nesreč s poškodbami: ena prometna nesreča se je končala s hudimi telesnimi poškodbami, v ostalih pa so bili udeleženci lažje poškodovani. V tem križišču, ki je sicer pregledno, izstopajo zlasti prometne nesreče zaradi neupoštevanja pravila prednosti. Nekaj nesreč z naletom se je zgodilo tudi pri zavijanju. Križišče je pregledno, zato bi bila učinkovita rešitev v rekonstrukciji križišča oziroma z različnimi tehničnimi ukrepi, za katere je pristojen upravljavec ceste. Policist Gabrijel Sternad poudarja, da se najprimernejša rešitev določi na podlagi ustrezne prometne študije, predlaga pa nekaj ukrepov, s katerimi bi na tem odseku lahko zmanjšali število prometnih nesreč. Denimo znižanje predpisane omejitve hitrosti, izvedba optičnih zavor (ležečih policajev), morda izvedba dodatnih pasov za zavijanje levo, semaforizacija križišča ali morda izvedba krožnega križišča.
Z analizo drugih treh najnevarnejših točk v Mariboru nadaljujemo jutri.
Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto
Deli zgodbo 1 komentar
1 komentar
drago 3. 2. 2016, 14.19
Križišče Streliška cesta z Razvansko cesto: Tukaj je več težav. V članku se omenja izzisljevanje. Ta cesta je tako zelo prometna, da drugače kot izseljevanjem iz "Streliške ceste" (stranska cesta) na Razvansko cesto (prednostna cesta) popoldan, ko gredo ljudje iz službe, zelo težko prideš. Težava je tudi ta, da je križišče postavljeno na ovinku in je tako priključek iz stranske ceste pod "kotom". Dodatno križišče slepi popoldansko sonce. Po moje je to križišče idealno, da bi ga preoblikovali v krožišče.
Križišče Tržaške ceste in Ulice Eve Lovše: tukaj bi lahko talne označne popravili. Bele črte na cesti so komaj vidne. Enako za "Ulice Eve Lovše na Tržaško cesto."
V križišču Zagrebške ceste s Poljsko ulico: na eni strani je znak "odvzem prednosti", na drugi "stop znak". Zakaj, če pa je v obeh straneh ista preglednost.
Mimogrede v članku se večkrat omenja "neprednostna cesta", pravilneje bi bilo "stranska cesta". Zakon o cestno-prometnih predpisih piše o "prednostni" in "stranski cesti".