Ljubljanske ceste in križišča, na katerih se zgodi največ prometnih nesreč – tretji del
Predstavljamo zadnje tri lokacije v Ljubljani, na katerih morajo biti vozniki še posebej pozorni.
Ta teden objavljamo še zadnje tri za udeležence v prometu najbolj nevarne točke v Ljubljani. Od policije smo z zahtevo po dostopu do informacije javnega značaja pridobili podatke o lokacijah vseh nesreč, ki so se v Sloveniji zgodile med letoma 2008 in 2014. Lokacije nesreč smo postavili na zemljevid in s tem našli devet točk v Ljubljani, na katerih se je zgodilo nadpovprečno veliko nesreč z vsaj lažjo telesno poškodbo. Med letoma 2008 in 2014 se je v Ljubljani zgodilo 8848 takih nesreč.
Zaradi ukinitve storitve Google Fusion Tables zemljevid ni več dostopen
Pred dvema tednoma smo predstavili dve točki na Celovški cesti in nakupovalno središče BTC , prejšnji teden križišče pri Orto baru, Rudnik in križišče Šmartinske s Kolinsko ulico, ta teden pa sta na vrsti Slovenska in Zaloška cesta.
Slovenska cesta – med Tivolsko in Trdinovo
Število prometnih nesreč je na Slovenski cesti zaradi prenove upadlo, kljub vsemu pa smo na odseku Slovenske ceste med Tivolsko cesto in Trdinovo ulico zabeležili 45 prometnih nesreč. 36 prometnih nesreč se je končalo z lažjimi telesnimi poškodbami, sedem s hudimi, v dveh hudih prometnih nesrečah pa sta udeleženca izgubila življenje.
V prometnih konicah je problematična predvsem gostota prometa, zato promet na tej točki ob prometnih konicah večkrat ureja policist, ki skrbi za pretočnost. Večkrat je vzrok za nesrečo zavijanje z Dunajske na Tivolsko. Na tem delu namreč ni semaforja, vozniki pa tako niso pozorni na pešce in kolesarje, ki prihajajo z obeh smeri. Pogosti vzroki za prometne nesreče so tudi vožnja skozi rdečo luč in vožnja na prekratki varnostni razdalji.
Kar dve hudi prometni nesreči s smrtnim izidom na tej točki pričata o nevarnosti Slovenske ceste. V križišču Tivolske in Slovenske ceste sta julija 2011 trčila motorist in voznik avtomobila. Ta je v križišče pripeljal z neprilagojeno hitrostjo in prevozil rdečo luč ter tako trčil v motorista, ki je izgubil življenje. Avgusta 2011 pa je na Slovenski cesti voznik smetarskega vozila ob vzvratni vožnji spregledal pešca in ga povozil.
Druga nevarnost za nesreče pa je velika količina pešcev na Slovenski cesti, kjer je tudi glavno postajališče za mestne avtobuse. Policija zato svetuje predvsem previdnost pešcev pri prečkanju Slovenske ceste in predvidevanje voznikov, da se lahko na vozišču znajde pešec. Ključna je tudi prilagojena hitrost voznikov.
Zaloška cesta – UKC
Na križišču pri Kliničnem centru je bilo med letoma 2008 in 2014 zabeleženo 21 prometnih nesreč. Udeleženci so v štirih prometnih nesrečah utrpeli hude poškodbe, udeleženci 17-ih prometnih nesreč pa lažje telesne poškodbe. Danes je cesta s križiščem pri Kliničnem centru problematična predvsem zato, ker je pretočnost prometa v križišču velika, preglednost pa izjemno slaba.
Najpogostejši vzrok za prometne nesreče so neprevidni pešci, ki sestopijo z avtobusa in prečkajo cesto na mestih, kjer to ni dovoljeno.
Druga težava pa je kolesarska steza, ki je speljana med voziščem in prostorom, na katerem na avtobusni postaji ustavljajo mestni avtobusi. Ker mora avtobus pri zavijanju na postajo prečkati kolesarsko stezo, so na tem mestu kolesarji še posebej ogroženi. Policisti tako svetujejo veliko previdnost tako kolesarjev kot voznikov za njimi.
Zaloška cesta – obvoznica
Nekaj kilometrov naprej po Zaloški je problematično še eno križišče. Gre za semaforizirano križišče tik za obvoznico v smeri proti Zalogu, kjer se je med letoma 2008 in 2014 zgodilo 20 prometnih nesreč. 19 prometnih nesreč se je končalo z lažjimi telesnimi poškodbami, medtem ko se je na tem mestu zgodila tudi ena nesreča s hudimi telesnimi poškodbami.
Problematičen je odsek, kjer je bilo po načrtih predvideno, da bo šla dvopasovna cesta s Fužin čez križišče naravnost do cerkve v Zalogu, toda trenutno stanje je drugačno. Cesta se iz dveh pasov združi v enega, to pa večkrat povzroči prometne nesreče avtomobilov, ki se z dveh pasov vključujejo na en pas, njim pa se pogosto pridružijo tudi vozniki, ki z avtoceste proti Zalogu zavijajo levo. V prometnih konicah zato nastajajo kolone vse do Chengdujske ceste, kar za voznike predstavlja še dodaten problem, ko obtičijo v prometu.
Poleg zoženja cestišča problem na tej točki predstavlja tudi avtobusna postaja za obvoznico, kjer pešci nepravilno prečkajo cesto. Najpogosteje tik pred ali za avtobusom in ne čez prehod za pešce, ki je le nekaj metrov naprej. V takšnih primerih jih je zelo težko videti, zato policisti opozarjajo, da morajo biti vozniki še posebej previdni, pešce pa pozivajo, da cesto prečkajo na označenih prehodih.
Kmalu sledijo nevarne točke v Mariboru.
Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto
Deli zgodbo 0 komentarjev
0 komentarjev