Ljubljanske ceste in križišča, na katerih se zgodi največ prometnih nesreč – drugi del
Predstavljamo druge tri lokacije v Ljubljani, na katerih morajo biti vozniki, kolesarji in pešci še posebej pozorni.
Ta teden nadaljujemo s predstavitvijo za promet najbolj nevarnih točk v Ljubljani. Od policije smo z zahtevo po dostopu do informacije javnega značaja pridobili podatke o lokacijah vseh nesreč, ki so se v Sloveniji zgodile med letoma 2008 in 2014. Lokacije nesreč smo postavili na zemljevid in s tem našli devet točk v Ljubljani, na katerih se je zgodilo nadpovprečno veliko nesreč z vsaj lažjo telesno poškodbo. Med letoma 2008 in 2014 se je v Ljubljani zgodilo 8848 takih nesreč.
Pretekli teden smo predstavili tri nevarne cestne odseke, kjer se je med letoma 2008 in 2014 zgodilo največ prometnih nesreč: trgovsko središče BTC in dve točki na Celovški cesti. Tokrat predstavljamo naslednje tri nevarne ljubljanske točke, kjer se je v omenjenem obdobju zgodilo veliko prometnih nesreč z vsaj lažjo telesno poškodbo: trgovsko središče Rudnik, križišče pri Orto baru in križišče Šmartinske ceste s Kolinsko ulico. Zadnje tri točke pa bomo predstavili prihodnji teden. Najprej pa podajamo zemljevid vseh nevarnih točk, ki smo jih analizirali do zdaj.
Zaradi ukinitve storitve Google Fusion Tables zemljevid ni več dostopen
Trgovsko središče Rudnik
Na območju trgovskega središča Rudnik smo med letoma 2008 in 2014 našteli 102 prometni nesreči z vsaj lažjo telesno poškodbo. V 96 prometnih nesrečah so bili udeleženci lažje poškodovani, 6 prometnih nesreč pa se je končalo s hudimi telesnimi poškodbami.
V trgovski coni Rudnik so še posebej problematični trije cestni odseki. Manjše krožno križišče ob Bauhausu, večje ob Supernovi in ovinek pri izhodu iz industrijske cone.
Križišče, kjer je danes urejen krožni promet, je bilo sprva urejeno kot križišče enakovrednih cest. Pred dobrimi desetimi leti so na istem mestu spremenili ureditev in na križišču je bil spremenjen potek prednostne ceste. Zgodilo se je veliko prometnih nesreč, saj mnogi vozniki niso videli cestnih oznak in niso vedeli, da se s stranske ceste vključujejo na prednostno cesto. Danes pa se prometne nesreče v tem in tudi ostalih krožnih križiščih dogajajo, ker precej ljudi ne zna pravilno prevoziti krožišča. Veliko voznikov je namreč vozniški izpit opravljajo, ko krožišč še ni bilo.
Kljub ureditvi prometa s krožiščem pa eno bolj problematičnih krožišč v tem delu Ljubljane ostaja krožišče ob nakupovalnem središču Supernova. Gre za veliko krožišče z dvema prometnima pasovoma, kjer je pretočnost prometa velika. Vzrok za nesrečo je največkrat premik z vozilom na drug pas in nepazljivost voznikov. Vozniki z notranjega pasu namreč nepravilno menjajo pas in zavijajo na izvoz ter pri tem ne upoštevajo morebitnih avtomobilov, ki pripeljejo po desnem zunanjem pasu.
Poleg tega ima to krožišče še eno slabost. Čeprav ceste na tem območju obnavljajo, pa so tipično močvirnate in zato tudi pogreznjene in valovite. Ob dežju je vozišče zelo spolzko, zato policisti svetujejo, da vozniki cestnim razmeram prilagodijo hitrost vožnje in so na tem mestu še posebej pazljivi.
Tretja točka v coni – ostri ovinek v smeri iz industrijske cone Rudnik proti križišču z Dolenjsko cesto – je bila do pred nekaj leti praktično dežurno mesto za prometne nesreče. Tu je avto s ceste v betonske bloke ob cesti zletel ob skoraj vsakem dežju. Čeprav so na tem izjemno nevarnem odseku v industrijski coni Rudnik zmanjšali število prometnih nesreč, potem ko so preplastili cesto z manj drsečim asfaltom, pa policist Primož Kadunc, vodja oddelka za cestni promet na PU Ljubljana, opozarja, da pozornost na tem odseku še vedno ne bo odveč. Sploh ob spolzkem vozišču in neprilagojeni hitrosti lahko avtomobil odnese s cestišča v ograjo.
Bolgarska ulica
Med letoma 2008 in 2014 se je na križišču Bolgarske ceste pri Orto Baru zgodilo 34 prometnih nesreč z vsaj lažjo telesno pošlodbo. V 29 nesrečah so bili udeleženci lažje poškodovani, 4 nesreče so se končale s hudimi telesnimi poškodbami, leta 2013 pa se je na tem odseku zgodila tudi nesreča s smrtnim izidom. Voznik, ki je zavijal na Vilharjevo ulico, je namreč spregledal peško, ki je pravilno prečkala cesto pri zeleni luči.
Problematična sta prehod za pešce in križišče, ki je še posebej obremenjeno ob prometnih konicah. Zaradi pretočnosti prometa so tudi prometne nesreče pogostejše. Policija zato na tem mestu svetuje previdnost.
Pred kratkim so križišče tudi bolje označili, tako da so na sredini križišča postavili dva otoka. Na Oddelku za gospodarske dejavnosti in promet Mestne uprave Mestne občine Ljubljana so pojasnili, da čeprav o nesrečah v Šmartinskem podvozu nimajo podatka, prav tako jih o njih nikoli ni obvestila Policija, pa je razlog za novo ureditev predvsem udobnejša (in tudi bolj varna) vožnja kolesarjev ter udobnejša in varnejša hoja pešcev. Kot dodajajo, je bil podvoz prej temačen in manj urejen, zato so uredili kolesarske površine, razširili površine za pešce ter uredili razsvetljavo. Kolesarski pas je po novem urejen v obe smeri, od vozišča pa je ločen z belo ločilno črto, rdečim pasom ter s svetlobnimi talnimi odsevniki, kar je prometno varnost še dodatno povečalo.
Šmartinska cesta – Kolinska
Le čez železnico pa je križišče na Šmartinski cesti pri Kolinski, ki je prav tako med bolj obremenjenimi z nesrečami. Na tem delu se je v sedmih letih zgodilo 54 nesreč. V treh so bili udeleženci hudo poškodovani, v 51 nesrečah pa so udeleženci utrpeli lažje poškodbe.
Ko avtomobili pripeljejo po Šmartinski cesti iz BTC-ja in zavijejo levo proti Kolinski ulici, imajo zelo slabo preglednost nad vozili, ki prihajajo nasproti in po klancu navzgor po dveh pasovih. Kot pravi vodja oddelka za cestni promet na PU Ljubljana Primož Kadunc, je bila na tem mestu pred časom dvojna neprekinjena črta, toda vozniki so kljub prepovedi zavijali levo. Ker je odslej črta prekinjena, se lahko vozniki, ki pripeljejo v smeri proti Kolinski ulici, malce bolje pripravijo na možne voznike, ki zavijajo levo, kar pa vpliva tudi na manjše število prometnih nesreč.
Posebej problematičen je tudi semafor na križišču s Šmartinsko, Vilharjevo in Topniško. Ker je promet zelo gost, se na tem mestu pogosto dogajajo prometne nesreče. Za voznike, ki v križišču s Šmartinske zavijajo desno proti BTC-ju, se prižge zelena luč s puščico, ki je namenjena le tistim, ki zavijajo desno. Ko se nato prižge zelena za vse, ki vozijo naravnost proti Topniški, kot tudi za tiste, ki zavijajo desno, vozniki pogosto ne pričakujejo pešca ali kolesarja, ki se mu prav tako prižge zelena luč za prečkanje Šmartinske. Rešitev za ta problem je večja pazljivost, spremljanje prometne signalizacije, potencialno pa bi bila rešitev tudi nekajsekundni zamik vključitve zelenega semaforja.
Težave voznikom povzroča tudi klanec pri izhodu iz križišča, zaradi katerega je križišče bolj nepregledno. To pa veča možnost prometnih nesreč. Križišče je obenem močno obremenjeno ob prometnih konicah, popoldne promet pogosto usmerjajo policisti. Ti pri vožnji v tem v križišču svetujejo predvsem pazljivost.
Prihodnji teden sledijo še zadnje tri nevarne točke v Ljubljani.
Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto
Deli zgodbo 1 komentar
1 komentar
Anton Utrgan 6. 6. 2019, 18.47
Zanima me če je MOL do danes v zvezi s temi črnimi točkami kje kaj ukrepal?