Epizoda 27 – Skrita cena: kolo za 3 evre, oglasi za 22 let

Se sprašujete, zakaj je v Ljubljani vse več oglasov? V tokratni epizodi podkasta vas vabimo na kolesarjenje. Na kolesarski turi si bomo ogledali zbirko oglasnih mest, ki bodo glavno mesto krasila vse do leta 2033.

Fotografija in oblikovanje Metod Blejec

Pred desetimi leti so v Ljubljani predstavili sistem za izposojo koles BicikeLJ. Storitev je za uporabnike na videz skoraj zastonj, saj uporaba sistema stane tri evre na leto.

Vendar pa ima sistem za izposojo koles tudi skrito ceno. Prebivalci in obiskovalci glavnega mesta jo bomo plačevali vse do leta 2033 z gledanjem dodatnih zunanjih oglasov v mestu, ki je že tako zasičeno z oglasnimi površinami.

Prisluhnite epizodi:

Play

Sistem izposoje koles v ljubljani upravlja podjetje Europlakat. To je od ljubljanske občine v zameno za BicikeLJ pridobilo dovoljenje za uporabo več kot 400 oglasnih lokacij v mestu: velikih obcestnih plakatov (billboardov), velikih in malih svetlobnih vitrin.

V zadnjih letih je ljubljanska občina v zameno za dodatna postajališča v sistemu BicikeLJ dovolila Europlakatu postavitev oglasnih vitrin tudi v starem mestnem jedru.

Z zunanjim oglaševanjem se zato v Ljubljani srečamo na vsakem koraku. Veliki plakati, svetleči zasloni in druge reklame pa veljajo za zelo agresivno obliko oglaševanja, saj se mu ni mogoče izogniti. Hkrati takšno oglaševanje močno vpliva na podobo mesta.

V novi epizodi Pod črto podkasta bosta Taja Topolovec in Lenart J. Kučić predstavila problematiko zunanjega oglaševanja. Na kolesarski poti sta spremljala Metoda Blejca, ki se je z Bicikljem odpravil na nekakšen alternativni turistični ogled ljubljanske oglasne krajine. Vožnji pa sta se pridružila tudi vodja preiskave Anže Voh Boštic in krajinska arhitektka Darja Matjašec.

Vsebine na Pod črto, ki jih omenjamo v podkastu:

 

Avtorji projekta:

Vodja projekta in urednica: Taja Topolovec

Vodja preiskave in avtor besedila: Anže Voh Boštic

Urejanje podatkovne baze in vizualizacije: Metod Blejec

Zbiranje podatkov in novinarsko delo: Anže Voh Boštic, Metod Blejec, Luna J. Šribar

Preverjanje podatkov (fact-checking): Anže Voh Boštic, Lenart J. Kučić

Fotografije: Metod Blejec

Lektura: Ana Bogataj

Video in animacija: Una Rebić in Metod Blejec

Kreativa: Taja Topolovec

Oblikovanje: Metod Blejec

Snemanje podkasta: Metod Blejec, Lenart J. Kučić in Taja Topolovec

Scenarij: Lenart J. Kučić in Taja Topolovec

Oblikovanje zvoka: Milan Fras

Multimedijska preiskava o oglaševanju je del projekta, ki smo ga prijavili na javni letni medijski razpis ministrstva za kulturo. Sofinanciranje našega projekta so zavrnili, vendar smo se kljub temu odločili projekt izvesti v celoti. Zahvaljujemo se vsem bralcem in donatorjem, ki ste z donacijo podprli naše delo.

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Več o: #bicikelj #Europlakat #MOL #Zoran Janković #zunanje oglaševanje

Deli zgodbo 0 komentarjev



Več iz teme: Nadzor nad javnim sektorjem

Kako dobro delujejo javna uprava in državna podjetja, ki jih plačujemo davkoplačevalci oziroma so odgovorni državljanom? Nadzorujemo zaposlovanje, učinkovitost in korupcijo v javnem sektorju.

92 prispevkov

Skrita cena izposoje koles v Ljubljani: oglasni plakati na vsakem koraku

Kako je ljubljanska občina v zameno za sistem BicikeLJ dovolila dodatne oglasne površine v z reklamami zasičenem mestu.

Tema: Nadzor nad javnim sektorjem
Članek,

Epizoda 24: izgubljeni milijoni v razvojnih centrih

Lažne študije, prebarvani stroji, goljufije in druge nepravilnosti v razvojnih centrih, ki bi morali postati gonilo tehnološkega napredka v Sloveniji.

Tema: Evropska sredstva, Nadzor nad javnim sektorjem, Podkast
Podcast,

0 komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zadnje objavljeno