Zemljevidi: funkcionalnost postaj sistema Bicikelj

Koliko časa so postaje Biciklja zaradi pomanjkanja koles ali prostih ključavnic neuporabne? Preverite na objavljenih zemljevidih.

bicikelj2

V okviru analize učinkovitosti sistema Bicikelj smo ugotavljali, koliko časa so posamezne postaje v ljubljanskem sistemu za izposojo koles Bicikelj neuporabne oziroma nefunkcionalne. Lani smo na vsaki dve minuti s pomočjo programske kode s spleta pridobili podatke o številu koles in prostih ključavnic na vsaki izmed 38 postaj, ki so sistem Bicikelj tvorile v letu 2016. S pomočjo teh podatkov smo lahko ugotovili, kolikšen delež povprečnega dneva je bila posamezna postaja Biciklja funkcionalna in koliko časa zaradi pomanjkanja koles ali prostih ključavnic ni bila uporabna. 

Funkcionalnost postaj smo definirali na tri načine. V prvem koraku smo postajo označili za nefunkcionalno, če ni imela niti enega prostega kolesa ali proste ključavnice za parkiranje kolesa. V drugem koraku smo postajo označili za nefunkcionalno, če je imela na voljo manj kot dve kolesi oziroma ključavnici. V tretjem koraku pa je bila postaja kot nefunkcionalna označena, če je imela na voljo manj kot tri kolesa oziroma proste ključavnice. Postajo smo kot nefunkcionalno vedno označili tudi takrat, ko ni komunicirala s strežniki sistema, saj takrat postaja ni delovala.

Razlog za spremembo definicije funkcionalnosti je načrtovanje poti uporabnikov Biciklja, tudi s pomočjo aplikacij. Uporabnik sistema na primer doma, preden se odpravi na pot, preveri, na kateri postaji Biciklja v njegovi bližini so na voljo prosta kolesa. Na postaji, kjer sta na voljo le eno ali pa le dve kolesi, obstaja večje tveganje, da v vmesnem času kolo vzame kdo drug, uporabnik pa bo ostal praznih rok. Zato je smiselno, da je na postaji na voljo več kot eno kolo, da bo veljala za funkcionalno.

Funkcionalnost postaj smo analizirali v štirih različnih obdobjih v letu 2016. Prvo obdobje so vsi dnevi razen vikendov med 6. in 22. uro. Drugo obdobje so vsi dnevi razen vikendov med 7. in 9. ter 15. in 17. uro. V tem obdobju dneva je povpraševanje po kolesih največje. Tretje obdobje so vsi dnevi od ponedeljka do petka med 6. in 22. uro v mesecu septembru. Septembra so si namreč uporabniki sistema Bicikelj lani izposodili največ koles. Četrto obdobje pa so vsi dnevi razen vikendov v mesecu septembru med 7. in 9. ter 15. in 17. uro.

Na spodnjih zemljevidih si lahko ogledate nefunkcionalnost postaj glede na različne definicije nefunkcionalnosti in različna obdobja.

Zelene točke na zemljevidu predstavljajo postaje, ki so bile v obdobju, ki ga prikazuje zemljevid, nefunkcionalne manj kot 10 odstotkov obdobja. Rumene točke predstavljajo postaje, ki so bile nefunkcionalne med 10 in 20 odstotki obdobja. Rdeče točke pa predstavljajo postaje, ki so bile nefunkcionalne 20 ali več odstotkov obdobja.

Za podrobnosti o posamezni postaji kliknite na posamezno točko.

Imate idejo za še kakšno analizo sistema Bicikelj? Sporočite nam jo na info@podcrto.si!

Definicija nefunkcionalnosti: nič prostih koles ali ključavnic

Obdobje: delavniki v letu 2016 med 6. in 22. uro:

Obdobje: delavniki v letu 2016 med 7. in 9. ter 15. in 17. uro:

Obdobje: september 2016, delavniki med 6. in 22. uro:

Obdobje: september 2016, delavniki med 7. in 9. ter 15. in 17. uro:

Podatkovno novinarstvo na Pod črto je možno zaradi vaših donacij. Podprite nas.

Definicija nefunkcionalnosti: manj kot dve prosti kolesi ali ključavnici

Obdobje: delavniki v letu 2016 med 6. in 22. uro:

Obdobje: delavniki v letu 2016 med 7. in 9. ter 15. in 17. uro:

Obdobje: september 2016, delavniki med 6. in 22. uro:

Obdobje: september 2016, delavniki med 7. in 9. ter 15. in 17. uro:

Definicija funkcionalnosti: manj kot tri prosta kolesa ali ključavnice

Obdobje: delavniki v letu 2016 med 6. in 22. uro:

Obdobje: delavniki v letu 2016 med 7. in 9. ter 15. in 17. uro:

Obdobje: september 2016, delavniki med 6. in 22. uro:

Obdobje: september 2016, delavniki med 7. in 9. ter 15. in 17. uro:

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Več o: #bicikelj

Deli zgodbo 0 komentarjev



Več iz teme: Nadzor nad javnim sektorjem

Kako dobro delujejo javna uprava in državna podjetja, ki jih plačujemo davkoplačevalci oziroma so odgovorni državljanom? Nadzorujemo zaposlovanje, učinkovitost in korupcijo v javnem sektorju.

63 prispevkov

Podbregarjev doktorat: ljubljanska univerza ukrepa, mariborska se spreneveda

Mariborska univerza ne želi dati jasnega odgovora, ali bodo v primeru spornega doktorata Iztoka Podbregarja ukrepali. Ljubljanska pa bo ugotavljala, …

Tema: Nadzor nad javnim sektorjem
Članek,

Zakaj se lahko s selitvijo premoženja v davčne oaze izognete rubežu

Precej je primerov, ko lastniki premoženja premožnih Slovencev v davčnih postopkih postanejo neznana podjetja v tujini, s čimer se dolžniki …

Tema: Nadzor nad javnim sektorjem
Članek,

0 komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zadnje objavljeno