Uradno: za balonarsko nesrečo kriv pilot, proti kateremu inšpektorji niso ukrepali
Uradno poročilo o vzrokih za tragedijo poleti 2012 na ljubljanskem barju potrjuje ugotovitve portala podcrto.si: za smrt šestih kriv pilot, kateremu bi lahko inšpektorji zaradi nevarnega letenja že več let pred nesrečo zapečatili balone.
Glavni krivec za balonarsko nesrečo 23. avgusta 2012 na ljubljanskem barju, v kateri je življenje izgubilo šest potnikov, huje pa se jih je poškodovalo še 12, je pilot. Tako ugotavlja včeraj objavljeno poročilo o nesreči, ki ga je pripravila služba za preiskovanje letalskih nesreč ministrstva za infrastrukturo in prostor.
Pilot Miro Kolenc je uporabil napačno tehniko pilotiranja. Zato se je prehitro spuščal in ob pristanku ni zaprl plinskih jeklenk. Oboje je ob trdem pristanku balona zaradi striženja vetra pri tleh povzročilo požar v košari in posledične poškodbe potnikov.
Kolenc se je tako napačno odzval na hitro poslabšanje vremenskih razmer. V času leta balona je namreč ljubljansko kotlino zajela nevihta. Balon je strmoglavil ob ob 7:53 uri.
Pilot pred vzletom tudi ni preveril vremenske napovedi, v času poleta pa v nasprotju s pravili ni javil vhoda v kontroliran zračni prostor, ki se začne 300 metrov nad tlemi ljubljanskega barja. Če bi pilot preveril napoved, bi se lahko na z zahoda prihajajočo nevihto ustrezno odzval. Tako, da sploh ne bi poletel.
Ugotovitve uradnega poročila potrjujejo izsledke preiskave našega portala. Miro Kolenc ima namreč po naših ugotovitvah dolgo zgodovino nevarnega letenja. Pred letom 2011 je namreč več let letel brez pilotskega dovoljenja. Izpit za pilota je opravil šele poleti 2011. Na izpit pa se je prijavil s ponarejenim zdravniškim spričevalom.
Inšpekcija za civilno letalstvo je za te nepravilnosti vedela, a ni ustrezno reagirala. Čeprav so Mira Kolenca pred nesrečo večkrat prijavili, mu inšpektor ni zapečatil balonov, kot bi mu jih po zakonu lahko. S tem bi inšpektorji preprečili nadaljnje nevarno letenje Kolenca in s tem tudi balonarsko tragedijo.
Poročilo o nesreči tako še dodatno obremenjuje ravnanje agencije za civilno letalstvo in njenih inšpektorjev. Ker je bil neposreden krivec za nesrečo pilot, znan po nevarnem letenju oziroma kršenju predpisov, je jasno, da so bili inšpektorji edini, ki bi lahko z vestnim ukrepanjem preprečili smrt šestih potnikov.
Na agenciji za civilno letalstvo ni za neukrepanje inšpektorjev odgovarjal nihče.
Celotno kronologijo neukrepanja inšpektorjev pred tragedijo na ljubljanskem barju si lahko preberete v članku Obletnica balonarske nesreče: kronologija neukrepanja inšpektorjev, ki bi lahko preprečili tragedijo.
Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto
Deli zgodbo 0 komentarjev
0 komentarjev