Povzetek preiskave: pogrebniki podjetij v Avioprojektu
Podjetje Avioprojekt je od Hypo Leasinga za gradnjo garažne hiše dobilo več kot sedem milijonov evrov, porabilo pa le dva milijona in pol. Ostali denar je izginil neznano kam.
Primer poslov podjetja Avioprojekt z jeseniško bolnišnico je še en primer delovanja pogrebnikov podjetij, v katerem so izginili milijoni evrov.
Sporen odstop posla
Aviprojekt je leta 2008 pridobil posel gradnje garažne hiše ob bolnišnici Jesenice. Že pridobitev tega posla je bila sporna. Posel je namreč bolnišnica najprej dala gradbenemu podjetju Konstruktor VGR. Nato pa je Konstruktor brez razloga odstopil od posla in ga predal Avioprojektu.
Avioprojekt ni izpolnjeval pogojev za pridobitev posla, ki so bili navedeni na javnem razpisu. Kljub temu je nekdanji direktor jeseniške bolnišnice Igor Horvat privolil v prenos posla s Konstruktorja na Avioprojekt.
Avioprojekt je bil takrat v lasti razvpitega celjskega nepremičninskega podjetnika Aleksandra Jančarja. Jančar je bil v preteklosti vpleten v več nenavadnih poslov s celjsko občino in znanim celjskim gostincem Zvonetom Štormanom.
Posel gradnje garažne hiše je potekal tako, da je dala bolnišnica Avioprojektu za gradnjo hiše na voljo zemljo ob bolnišnici. Ko bi Avioprojekt garažno hišo zgradil, bi lahko trideset let pobiral parkirnino in si tako pokril stroške izgradnje in ustvaril dobiček. Po tridesetih letih pa bi garažna hiša spet prišla v last bolnišnice.
Bolnica Avioprojektu pokrije stroške za gradbeno dovoljenje
Po pridobitvi posla so sledile nove nenavadnosti. Čeprav bi moral Avioprojekt sam kriti stroške pridobivanja gradbenega dovoljenja za gradnjo garažne hiše, mu jih je plačala kar bolnišnica. Ti stroški so znašali 315.000 evrov.
Ko je Avioprojekt pridobil gradbeno dovoljenje za garažno hišo, ga je Jančar v začetku leta 2010 prodal savinjskemu podjetniku Zvonku Petku. Petek je za Avioprojekt Jančarju odštel 620.000 evrov.
Torej: Jančarjev Avioprojekt je posel izgradnje garažne hiše od Konstruktorja dobil, čeprav ni izpolnjeval pogojev iz javnega razpisa. Nato je Avioprojektu vse stroške pridobivanja gradbenega dovoljenja pokrila bolnišnica Jesenice. Na koncu pa je Jančar s prodajo Avoprojekta iztržil 620.000 evrov.
Izginuli milijoni Hypo Leasinga
Nenavadnega poslovanja s prodajo Avioprojekta še ni bilo konec. Avioprojekt je nato od Hypo Leasinga, nekdanje hčerinske družbe Hypo banke, za gradnjo garažne hiše po načelu »sale and leaseback« dobil kar 7,2 milijona evrov sredstev. Toda za gradnjo garažne hiše in ostala povezana dela je Avioprojekt porabil le 2,6 milijona evrov.
Kje je torej preostalih 4,6 milijona evrov? Tega ni mogoče izvedeti.
Avioprojekt Hypo Leasingu kmalu po pridobitvi financiranja in izgradnji garažne hiše ni mogel več odplačevati mesečnih obrokov lizinga. Zato je končal v stečaju.
A še pred stečajem podjetja so ga prevzeli pogrebniki podjetij, povezani z zloglasno mrežo Orion. Ti so poskrbeli za uničenje poslovne dokumentacije Avioprojekta, s čimer so zakrili sledi za denarjem.
Preberite tudi:
Garažna hiša je trenutno v lasti Hete asset resolution, ki je slaba banka Hypo banke. Vredna je 2,3 milijona evrov. Avioprojekt pa Heti dolguje 7,3 milijona evrov. Hypo Leasing je tako v poslu financiranja Avioprojekta izgubil pet milijonov evrov.
Svet zavoda bolnišnice Jesenice je konec leta 2014 sporne posle v zvezi z gradnjo garažne hiše prijavil policiji. Policija je za preiskavo primera potrebovala več kot štiri leta. Ovadbo specializiranemu državnemu tožilstvu so namreč posredovali šele letos.
Preberite celoten članek: Pogrebniki podjetij v Avioprojektu: kam je izginilo 4,6 milijona evrov
Članek je del projekta Pogrebniki podjetij. Preberite vse članke v seriji.
Avtor in vodja projekta: Anže Voh Boštic
Urednica: Taja Topolovec
Preverjanje dejstev: Lenart J. Kučić
Lektura: Ana Bogataj
Oblikovanje vizualij: Metod Blejec
Projekt nastaja v sodelovanju s Transparency International Slovenia. Projekt delno financira Veleposlaništvo ZDA v Sloveniji.
This project was funded, in part, through a U.S. Embassy grant. The opinion, findings, and conclusions or recommendations expressed herein are those of the Authors and do not necessarily reflect those of the Department of State.
Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto
Deli zgodbo 0 komentarjev
0 komentarjev