Očitke ACL zavračal kot »blatenje« – potem pa šest mrtvih

Protikorupcijska komisija je že pred meseci opozarjala na varnostna tveganja v Agenciji za civilno letalstvo.

Ljubljana – Agencija za civilno letalstvo (ACL) oz. njen direktor Žiga B. Kotnik ni upošteval opozoril o neučinkovitem nadzoru nad uresničevanjem predpisov in varnostnimi tveganji v zračnem prometu. Zato bi lahko bila odškodninsko odgovorna za nedavno balonarsko nesrečo.

Prvič objavljeno 20. septembra 2012 v časniku Delo

Foto: Radu
Foto: Radu

Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je že v začetku junija v oceni korupcijskih tveganj na Agenciji za civilno letalstvo opozorila, da ta ne izvaja učinkovitega nadzora nad spoštovanjem predpisov. Zato so nastajala varnostna tveganja v zračnem prometu.

Vzrok zanje je po ugotovitvah KPK med drugim pomanjkanje izkušenega kadra na zahtevnih delovnih mestih, od katerega je varnost prometa odvisna. Tudi zato, ker so nesoglasja in spori na agenciji povečali odhod izkušenega kadra, njihove položaje pa so zasedli manj izkušeni. Razmere so menda tako slabe, da je KPK to področje označila z najvišjo, kritično stopnjo tveganja, vodstvo agencije pa opozorila na odškodninsko odgovornost, če bosta kadrovska podhranjenost in zanemarjanje varnostnih tveganj povzročila kršitev obveznosti agencije pri zagotavljanju varnosti prometa. Še več, gradivo, s katerim KPK razpolaga, dokazuje, da so različni javni uslužbenci od ustanovitve ACL neuspešno opozarjali pristojno ministrstvo na posledice slabega upravljanja na njej.

Direktor Kotnik se je na ugotovitve KPK odzval z dopisom, v katerem med drugim ugotavlja, da je ocena korupcijskih tveganj pripravljena »z namenom rušenja in blatenja agencije, njenega vodstva in nekaterih zaposlenih«.

Nevestno in protipravno ravnanje

Od virov blizu agencije smo včeraj izvedeli, da je KPK menda državnemu pravobranilstvu predlagala, naj v primeru odškodninskih tožb poškodovanih in svojcev umrlih v balonarski nesreči proti državi odškodnino zaradi kršitev dolžnega ravnanja terja od agencije za civilno letalstvo oziroma od oseb, ki jo zastopajo, torej od direktorja Kotnika. Zakon o letalstvu namreč določa, da je direktor agencije odgovoren za škodo, povzročeno zaradi nevestnega ali protipravnega ravnanja. Spomnimo, v avgustovski balonarski nesreči na Ljubljanskem barju je umrlo šest ljudi, pilot balona pa iz zdravstvenih razlogov ni imel veljavne licence za letenje.

Na vprašanje, ali so res predlagali omenjene sankcije za Kotnika, so nam s KPK odgovorili, da državnega pravobranilstva o tem primeru uradno še niso obveščali. To pa bodo lahko storili, ko bodo od ministrstva za infrastrukturo in prostor ter nadzornih organov, ki jih je pred tragično nesrečo KPK pozvala k ukrepanju, dobili podatke o njihovih ugotovitvah v zvezi z nepravilnostmi na agenciji.

Kotnik z mobingom nad razkritelje nepravilnosti

V Delu smo že poročali, da sta na nepravilnosti na ACL, ki lahko škodujejo varnosti prometa, opozarjali dve njeni bolj izkušeni uslužbenki: inšpektorica za letalski nadzor Dunja Lujić Ferjančič in vodja registra zrakoplovov Breda Marinšek. Obe je Kotnik odpustil aprila letos z utemeljitvijo, da sta izdajali tajne podatke o agenciji časniku Finance. Novinar Financ, ki je pisal o nepravilnostih na agenciji, je komunikacijo z uslužbenkama za Delo zanikal. Dunji Lujić Ferjančič je Kotnik že lani očital tudi, da nima opravljenih potrebnih izpitov za izdajanje odločb, a se je pozneje pokazalo, da to ni res. KPK je prejela tudi več prijav povračilnih ukrepov oziroma mobinga nad zaposlenimi na agenciji, ki so opozarjali na nepravilnosti. Te je posredovala policiji.

Protikorupcijska komisija Kotnika preiskuje tudi zaradi poslovanja njegovega nekdanjega podjetja Ceris IT s Kontrolo zračnega prometa. Podjetje menda svojih obveznosti do Kontrole zračnega prometa ni izpolnilo. Sporna so še draga potovanja nekaterih uslužbencev agencije na njene stroške v Teksas, Šanghaj, Peking in Abu Dabi, z namenom izobraževanja o letalski varnosti in priprave sporazuma med Slovenijo in Kitajsko za priznavanje certifikatov letal podjetja Pipistrel. Kot je na eni izmed sej sveta agencije, torej njenega nadzornega organa, povedal član sveta Mirko Komac, bi se lahko uslužbenci o letalski varnosti izobraževali v Evropi, saj so standardi tu bolj dodelani kot v arabskem svetu. Sporazum s Kitajsko pa je pripravil direktorat ministrstva za infrastrukturo in prostor za civilno letalstvo, in sicer prav pod Komačevim vodstvom, in ne agencija.

Za komentar očitkov KPK, mobinga in prekinitve delovnega razmerja uslužbenk smo hoteli zaprositi tudi Žigo B. Kotnika, vendar včeraj ni bil dosegljiv.

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Deli zgodbo 0 komentarjev



Več iz teme: Balonarska nesreča

Avgusta 2012 se je na Ljubljanskem barju zgodila balonarska tragedija, v kateri je umrlo šest ljudi. Pilot ponesrečenega balona je pred nesrečo več let letel brez pilotskega dovoljenja, a inšpektorji niso ukrepali – čeprav so vedeli za njegovo početje.

9 prispevkov

Inšpektorji končno pričeli izvajati redne nadzore nad balonarji

Tri leta po tragični balonarski nesreči na Ljubljanskem barju so inšpektorji agencije za civilno letalstvo kot kaže le začeli izvajati …

Tema: Balonarska nesreča
Članek,

Uradno: za balonarsko nesrečo kriv pilot, proti kateremu inšpektorji niso ukrepali

Uradno poročilo o vzrokih za tragedijo poleti 2012 na ljubljanskem barju potrjuje ugotovitve portala podcrto.si: za smrt šestih kriv pilot, …

Tema: Balonarska nesreča
Članek,

0 komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zadnje objavljeno