Zemljevid: Na katerih ljubljanskih ulicah tatovi ukradejo največ vozil

Objavljamo prikaz kraj avtomobilov po ljubljanskih ulicah. Preverite, kako mikavne so za tatove ulice in parkirišča, kjer po navadi parkirate svoje prevozno sredstvo

Foto: Wikipedia
Vozila znamke Renault so med ljubljanskimi tatovi najbolj popularna. Foto: Thomas Doerfer/ Wikipedia

Kako priljubljena sta za tatove so ulica ali parkirišče, na katerem po navadi parkirate svoj avtomobil?

V Sloveniji so med leti 2008 in 2014 ukradli 10.023 avtomobilov, motorjev in ostalih cestnih prevoznih sredstev. Daleč največ, 3908, so jih (razumljivo) ukradli v našem glavnem mestu.

Od policije smo z zahtevo po dostopu do informacij javnega značaja dobili podatke o vrsti in lokaciji vsakega posameznega ukradenega vozila v Sloveniji med leti 2008 in 2014. Lokacije ukradenih vozil v Ljubljani po posameznih ulicah predstavljamo v spodnjem zemljevidu.

Zemljevid: koliko vozil je bilo ukradenih na posameznih ljubljanskih ulicah

Legenda v spodnjem desnem kotu zemljevida kaže skupno število ukradenih vozil v obdobju 2008-2014 glede na vrsto oznake ulice. Podatki so dostopni na tej povezavi.

Katere znamke so med tatovi najbolj priljubljene

V Ljubljani je bilo v obdobju med 2008 in 2014 največ avtomobilov ukradenih leta 2013, in sicer 722. Lani so ukradli slabih 150 vozil manj.

Vir: policija
Vir: policija

Policijski podatki razkrivajo tudi, katera so med tatovi najbolj popularna vozila. Vodita Renault in Volkswagen, ki sta tudi najbolj prodajani znamki avtomobilov v Sloveniji. Tema sledita znamki prestižnejšega razreda, BMW in Audi. Med dvanajstimi najbolj popularnimi znamkami so tudi trije izdelovalci motorjev: Piaggio, Tomos in Gilera.

Pripravo vsebin na Pod črto z donacijami omogočate bralci. Do konca marca zbiramo sredstva za naslednjih šest mesecev delovanja. Podprite nas z donacijo.

Vir: policija
Vir: policija

V naslednjih dneh bomo podobno analizo objavili še za ostala večja slovenska mesta, v katerih tatovi ukradejo največ avtomobilov: Maribor, Celje, Kranj in slovensko Obalo.

Policija svetuje dodatne naprave proti kraji

Za komentar ugotovitev naše analize smo se obrnili na policijo. Zanimalo nas je, kako pojasnjujejo vzorec tatvin v Ljubljani, kako se borijo proti krajam vozil in kako se lahko vozniki, ki parkirajo na tatovom priljubljenih ulicah, zaščitijo.

Tatovi najpogosteje iščejo vozila, stara nekaj let, pojasnjuje policija. Volkswagen in Renault sta med zlikovci najbolj priljubljena zaradi rezervnih delov. Kot rečeno je teh vozil na naših cestah največ, zato so tudi najbolj pogosto vpletena v prometne nesreče. Storilci razstavijo ukradena vozila in jih po delih prodajo tistim, ki niso pripravljeni plačati cene za originalen rezervni del.

Vozila, mlajša od letnika 1998, imajo serijsko vgrajeno blokado motorja. Zato jih naj ne bi bilo mogoče zagnati brez kontaktnega ključa, ki ustreza točno določenemu vozilu. A kot poudarjajo na policiji, uspe tatovom ta varnostni mehanizem obiti z različnimi elektronskimi pripomočki. Pri nekaterih vozilih je to lažje, pri drugih težje. Več kot je vozil neke znamke na cestah, več je možnosti, da bodo storilci odkrili možen način tatvine.

Kako se lahko lastniki vozil zaščitijo? »Trenutno storilcem povzročajo težave varnostne zaščite v novih vozilih. Dejansko pa lahko za varnost svojega vozila največ stori prav lastnik. Dodatni sistem varovanja vozila, ki ni serijski, storilcu oteži njegovo delo. Na vozilu nikakor ne imejmo reklamnih nalepk varnostnega sistema, saj s tem dajemo storilcu informacije, kako naj se loti našega vozila. V primeru vgrajenega neserijskega sistema varovanja bo storilec presenečen in v trenutku tatvine ne bo vedel, kako izklopiti dodatno varovanje. Tudi vsako drugo mehansko ali elektronsko varovanje storilca odvrne od našega vozila. Storilec bo raje poiskal vozilo, ki ni dodatno varovano in pri katerem ne pričakuje težav,« pojasnjujejo na policiji.

Najbolj popularna mesta za kraje vozil so večja zunanja parkirišča ob večjih spalnih naseljih, saj je tam največja izbira. Kraje so manj pogoste, če je parkirišče razsvetljeno oziroma ima video nadzor. Pomemben dejavnik pa je tudi bližina ljubljanske obvoznice. Ta namreč storilcem omogoča hiter pobeg, zato so parkirišča ob obvoznici zanje bolj popularna. To pojasnjuje zgostitev tatvin z ulic v ljubljanskih Mostah in Šiški.

Pri policiji zatrjujejo, da možje v modrem bolj pozorno nadzorujejo nezavarovana in neosvetljena parkirišča ter tista, na katerih so kraje najbolj pogoste. Proti organiziranim kriminalnim skupinam, ki so prav tako vpletene v kraje vozil, pa se borijo tudi s prikritimi preiskovalnimi ukrepi.

Ljubljanski policisti prebivalcem prestolnice svetujejo, naj vozila poskusijo parkirati na osvetljenih parkiriščih. Zlikovce odvrnejo tudi dodatna mehanska varovala, kot so blokade sklopke, menjalnika in volana. Priporočajo, da policiji prijavijo vsak poskus vloma v vozilo, četudi je škoda na vozilu neznatna. Lahko gre namreč za pripravljalna dejanja oseb, ki se ukvarjajo s tatvinami vozil.

Obenem opozarjajo na še kar pogosto prakso puščanja ključev v avtomobilu ali, ko lastnik ključe pusti na hodniku pred vhodnimi vrati v svoje stanovanje, ali pa na hodniku v stanovanju, vhodnih vrat pa ne zaklene. Samo septembra lani so ljubljanski policisti obravnavali enajst tatvin vozil, v katerih so lastniki pustili ključe.

Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto

Deli zgodbo 3 komentarji



Več iz teme: Kriminal

S pomočjo podatkov policije in reportaž s terena analiziramo kriminal v Sloveniji.

76 prispevkov

Vladavina prava: poročilo evropske komisije citira naše ugotovitve o medijih

Poročilo opozarja na neučinkovit kazenski pregon korupcije ter netransparentno lastništvo in financiranje medijev v Sloveniji.

Tema: Kriminal, Mediji
Članek,

Dolg Jureta Jankovića prek Hongkonga plačal hrvaški odvetnik Plišo

Podjetje Big Step iz Hongkonga je leta 2013 plačalo 1,2 milijona evrov dolga Jureta Jankovića. Končni lastnik podjetja je hrvaški …

Tema: Kriminal
Članek,

3 komentarji

blaz 21. 3. 2015, 12.10

Morda bi bilo smiselno stevilo tatvin na ulico obteziti z (priblizno) dolzino ulice.

Anže Voh Boštic 22. 3. 2015, 17.05

Ne vemo, koliko je parkirnih površin ob vsaki ulici, in zato bi bilo tudi računanje, kot ga predlagate, verjetno nenatančno. Tako da najbolje da vsak pogleda svojo ulico in nato glede na dolžino in parkirišča presodi o varnosti svojega vozila.

lev 24. 1. 2016, 19.24

Država + mafija ) meni so v 15mes

ukradli 2 bmw-ja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zadnje objavljeno