Revizija potrdila nepravilnosti pri aplikaciji centrov za socialno delo
Računsko sodišče je ugotovilo, da je bil posel za razvoj aplikacije oddan v nasprotju z zakonom in da aplikacija ni bila ustrezno načrtovana in testirana. Slabo delovanje aplikacije je lani povzročilo zaostanke pri izplačevanju socialnih pomoči.
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve je posel za nadgradnjo aplikacije centrov za socialno delo (ISCSD2) oddalo v nasprotju z zakonom o javnem naročanju, v danes objavljeni reviziji ugotavlja računsko sodišče. Spomnimo, avtor tega prispevka je že večkrat opozarjal na dejstvo, da sta podjetji Comland in Rais v letih 2011 in 2012 posle v skupni vrednosti 1,87 milijona evrov dobili mimo javnega razpisa.
Ministrstvo je posle od leta 2010 obema podjetjema oddalo neposredno in s tem drugim podjetjem onemogočilo kandidiranje na javnem razpisu. Odločitev so utemeljili z izjavo, da »obstoječi izvajalci najbolje poznajo programsko rešitev, da lahko edini zagotavljajo nemoteno delovanje in da bi uporaba drugega izvajalca povsem onemogočila delovanje naročnika.« Toda, ministrstvo ni izvedlo nobene analize stroškov in koristi menjave ponudnika, ki bi to dokazovala, so ugotovili revizorji.
Zaradi oddaje poslov mimo javnega razpisa »se slabša pogajalski položaj ministrstva, ta način naročanja pa pomeni nespoštovanje načel gospodarnosti in učinkovitosti pri izvrševanju proračuna, kot to določa tretji odstavek 2. člena Zakona o javnih financah,« so zapisali revizorji. Z drugimi besedami, ministrstvo za programske rešitve verjetno plačuje več, kot pa z izvedbo postopka javnega naročila, v katerem bi konkuriralo več ponudnikov.
Nezadostno načrtovanje in testiranje
Po uvedbi aplikacije ISCSD2 v začetku lanskega leta so se zaradi njenega slabega delovanja na centrih za socialno delo pojavljali večmesečni zaostanki izplačevanja socialnih pomoči in drugih transferov. Glavna razloga za slabo delovanje aplikacije sta bila po očitkih poznavalcev njeno slabo načrtovanje in nezadostno testiranje.
Oba očitka je zdaj potrdilo tudi računsko sodišče. Ministrstvo tako pred vpeljavo ISCSD2 ni izvedlo ocene slabosti predhodne ureditve socialnih transferov ter predvidenega učinka novega sistema odločanja na dodeljevanje teh transferov. Obenem nekateri delavci na centrih za socialno delo niso bili deležni dovolj usposabljanja za delo z novo aplikacijo.
Glede testiranja aplikacije pa je »ministrstvo posredovalo nasprotujoče si informacije o tem, kdaj je testiranje potekalo, ter le zelo skope informacije o tem, kaj naj bi obsegalo,« so zapisali revizorji. Ministrstvo jim tudi ni dostavilo dokumentacije, »iz katere bi bile pregledno razvidne vrste opravljenih testov, njihov obseg, testni podatki ter testni primeri, odpravljene napake, tveganja, povezana z delovanjem programske rešitve, v testiranje vključeni uporabniki ali drugi elementi, na podlagi katerih bi lahko zaključili, da je bilo testiranje ustrezno in celovito opravljeno.«
Računsko sodišče zato ugotavlja, da so napake pri delovanju ISCSD2 lahko posledica pomanjkljivega testiranja, in ocenjuje, da ministrstvo s testiranjem ni začelo tako zgodaj, da bi zagotovilo nemoteno delovanje aplikacije.
Računsko sodišče je od ministrstva zahtevalo predložitev popravljalnih ukrepov. Te mora ministrstvo predložiti v devetdesetih dneh.
Nastanek tega članka ste omogočili bralci z donacijami. Podpri Pod črto
Deli zgodbo 0 komentarjev
0 komentarjev